امید اوزداغ یک بار دیگر برای بررسی توافق انتخاباتی با کمال قلیچدار اوغلو دیدار می کند

سرویس ترکیه - امید اوزداغ رهبر حزب ظفر و حامی سینان اوغان اعلام کرد که پس از دیدار نهایی با قلیچدار اوغلو تصمیم خود برای حمایت یا عدم حمایت از او را اعلام خواهد کرد. 

به گزارش کردپرس، امید اوزداغ رهبر حزب ظفر و حامی اصلی سینان اوغان نامزد ائتلاف آتا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مذاکرات او با کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد ائتلاف اپوزیسیون ترکیه به پایان نرسیده و پس از نشست بعدی که امشب برگزار می شود، قرار است نتیجه نهایی اعلام شود.

اوزداغ امروز در سخنانی که به طور رسمی از تلویزیون سوزجو پخش می شد، اعلام کرد که امشب پس از بازگشت قلیجدار اوغلو از ختای، با او دیدار خواهد کرد. او گفت که موضوع اصلی این دیدار گفتگو درباره بازگشت 13 میلیون شهروند پناهجو و مهاجر غیر قانونی سوری به کشورشان خواهد بود. به این ترتیب هزینه 11 میلیارد دلاری مهاجران سوری از روی دوش مردم ترکیه برداشته خواهد شد. 

رهبر ملی گرای حزب ظفر همچنین بر لزوم مذاکره بر روی مبارزه با «سازمان های تروریستی از قبیل PKK و فتو (جماعت گولن) و داعش» تاکید کرد. 

او در پاسخ به پرسش های خبرنگارها تاکید کرد که اگر نتوان پناهجویان سوری را به طور داوظلبانه به سوریه بازپرداند، باید از اهرم زور استفاده کرد. 

اوزداغ در ادامه گفت که حزبش به هیج عنوان تحمل هرگونه مماشات با سازمان هایی را ندارد که سازمان های تروریستی را به عنوان سازمان تروریستی نمی شناسند.

او یک بار دیگر با اشاره به تصمیم سینان اوغان در حمایت از رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور، تصمیم اوغان را تصمیمی شخصی و بدون ارتباط با حزب ظفر دانست و گفت: «وقتی با سینان اوغان وارد این کارزار شدیم، هدف ما بستن درهای جهنم (به روی مردم) بود. ما همچنان برای بستن درهای جهنم تلاش می کنیم.»

اوزداغ از همه شهروندان گه آنها که به حزب او رای داده یا نداده اند و چه آنهایی که در دور اول رای نداده اند، خواستار حضور در پای صندوق های رای شد.

کد خبر 2756056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha