AKP و حزب ظفر به دنبال مصالحه هستند

سرویس ترکیه - رسانه نزدیک به AKP ابراز امیدواری کرد که حزب ظفر نیز از اردوغان حمایت کند.

به گزارش کردپرس، روزنامه انگلیسی زبان دیلی صباح، از رسانه های نزدیک به حزب عدالت و توسعه (AKP) و دولت ترکیه، در خبری مدعی چانه زنی AKP و حزب ظفر برای مصالحه بین این دو حزب پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شد. 

نعمان کورتولموش، نماینده ارشد AKP روز دوشنبه، ساعاتی قبل از برگزاری کنفرانس خبری مورد انتظار سینان اوغان، در مقر حزب ظفر در آنکارا، با امید اوزداغ رهبر این حزب و حامی بزرگ سینان اوغان نامزد ائتلاف آتا دیدار کرد.

کورتولموش که در یک کنفرانس خبری مشترک با اوزداغ این نشست را مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که حزب ظفر حمایت خود از اردوغان را اعلام کند.

کورتولموش از محوریت موضوع بازگشت پناهندگان سوری در این نشست خبر داد و کفت که تا کنون 550 هزار پناهجوی سوری به طور داوطلبانه به سوریه بازگشته اند. 

این مقام ارشد AKP همچنین از ساخت شهرک های سکونتی برای بازگشت 1 میلون سوری به کشورشان خبر داد. 

اوزداغ نیز در سخنانی بر موضوع بازگشت آوارگان سوری تاکید کرد و گفت که دو حزب AKP و ظفر دیدگاه های متفاوتی نسبت به مسائل دارند. او گفت اساس سیاست ما بر بازگشت اجباری آوارگان سوری استوار است.

اوزداغ قرار است امروز درباره تصمیم این حزب پیرامون حمایت از یکی از دو نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اطلاع رسانی کند.

کد خبر 2756055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha