سینان اوغان رسما حمایت خود از اردوغان را اعلام کرد

سرویس ترکیه - سینان اوغان نامزد ملی گرایان افراطی ترک پس از یک هفته چانه زنی امروز حمایت رسمی خود از نامزدی اردوغان را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، سینان اوغان نامزد ملی گرایان ترک ائتلاف آتا در انتخابات ریاست جمهوری، بالاخره پس از یک هفته از زمان انتخابات، همانگونه که به نظر می رسید، حمایت خود را از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و نامزد ائتلاف جمهور، رسما اعلام کرد.

اوغان که در طی یک هفته گذشته به صدر اخبار ترکیه تبدیل شده بود، امروز ساعت 17 به وقت محلی رسما حمایت خود از اردوغان را اعلام کرد.

او با ادعای این که در طول این مدت به دلیل نظراتش مورد هجمه رسانه ها قرار گرفته است، گفت: «ما سه سال پیش از این هم گفته بودیم که اگر یک نامزد ملی گرای ترک وجود نداشته باشد، ملی گرایان ترک را بدون نامزد نخواهیم گذاشت. به این ترتیب راهی این مسیر شدیم.»

اوغان گفت که به عنوان نامزد «ملی گرایان و آتاتورکچی (کمالیست) های ترک» وارد این رقابت انتخاباتی شده است.

اوغان با بیان این که از سه سال پیش در حال آماده شدن برای انتخابات بوده است، مدعی شد که در شرایط عادلانه رقابت میزان رای واقعی مورد انتظار او چیزی بین 9 تا 16 درصد بوده است.

او افزود: «ترکیه در حال عبور از یک مقطع حساس است. یکی از موضوعات اصلی ما بحران پناهجویان است. دومی موضوع زلزله زندگان در ترکیه است. برای حل این مسائل باید هر چه زودتر آستین ها را بالا بزنیم. سومی مشکلات اقتصادی ناشی از بحران های داخلی و خارجی است. چهارمین موضوع اساسی در ترکیه، ادامه مبارزه پایدار با فعالیت های تروریستی است.»

او با بیان این که «پروژه های تسویه حساب با جمهوریت در ترکیه به زباله دان تاریخ پیوسته اند» بر اهمیت برخی پروژه ها در سیاست خارجی ترکیه از قبیل «پروژه میهن آبی» و سیاست های اقتصادی بر پایه منافع ملی تاکید کرد.

اوغان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ائتلاف ملت نتوانسته در برابر ائتلاف جمهور با قدمتی 20 ساله، موفقیتی داشته باشد؛ گفت: «ائتلاف ملت نتوانست ما را نسبت به موفقیت خود در آینده اقناع کند. ما در هیچ زمینه ای چانه زنی نکردیم. مذاکرات در چارچوب این اصول به نتیجه رسیده است. این که مبارزه بی وقفه و پایدار علیه انواع سازمان های تروریستی ادامه خواهد یافت. اکنون یک جدول زمانی در مورد موضوع پناهجویان و مهاجران وجود دارد. اقدامات لازم برای بازگرداندن پناهجویان به کشورهایشان در یک جدول زمانی مشخص اجرا خواهد شد. اقدامات لازم برای جلوگیری از عبور غیرقانونی آنها از مرزها در بالاترین سطح ممکن انجام خواهد شد.»

کد خبر 2756021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha