حزب ظفر رای دهندگان خود را مختار می کند

سرویس ترکیه - شش روز مانده به  انتخابات هنوز اجماعی در ائتلاف آتا یعنی حامیان سینان اوغان برای حمایت از یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری شکل نگرفته است و احتمالا خود رای دهندگان برای این امر تصمیم می گیرند.

به گزارش کردپرس، سینان اوغان نامزد ملی گرایان ترک امروز قرار است تصمیم خود را برای حمایت از یکی از نامزدهای انتخاباتی یعنی رجب طیب اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو  اعلام کند. با این حال به نظر می رسد هنوز توافقی بین رهبران ائتلاف آتا انجام نگرفته است.

تنها 6 روز تا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه باقی مانده، و هنوز هیچ اجماع نهایی بین احزاب کوچک ائتلاف آتا یعنی حزب ظفر و حزب عدالت همچنین بین رهبران این احزاب با سینان اوغان نامزد مورد حمایت این ائتلاف شکل نگرفته است. 

در حالی که اخبار پشت صحنه ترکیه حاکی از تمایل اوغان به سوی اردوغان هستند، در رفتار رهبر حزب ظفر یعنی امید اوزداغ چنین نشانه هایی به چشم نمی خورد.

روزنامه جمهوریت امروز با اشاره به موضوع بلاتکلیفی این حزب نوشت که بر اساس اطلاعات دریافتی اش از حزب ظفر، این حزب سه گزینه روی میز خود دارد، حمایت از اردوغان، حمایت از قلیچدار اوغلو و مختار کردن مردم برای انتخاب کردن بین این دو. 

شنیده ها حاکی از آن است که اوغان که پیشتر شروط پنجگانه ای را برای اعلام حمایت از یکی از دو طرف اعلام کرده بود، در دیدار با اردوغان پاسخ های مثبتی از او دریافت کرده است. امید اوزداغ رهبر حزب ظفر نیز که در همان روز با قلیچدار اوغلو دیدار کرده بود، با وجود مثبت ارزیابی کردن این دیدار اعلام کرد که احتمال پیروزی قلیچدار اوغلو را نمی دهد. 

به این ترتیب به احتمال زیاد، حزب ظفر که بدنه اصلی ائتلاف آتا و حامیان سینان اوغان را تشکیل می دهد، رای دهندگان خود را برای انتخاب بین اردوغان و اوغان مختار بگذارد. 

امید اوزداغ امروز قرار است با نعمان کورتولموش نماینده ارشد حزب عدالت و توسعه (AKP) دیدار کند.

کد خبر 2755998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha