تصاویر تقلب در انتخابات دروغ هستند

سرویس ترکیه - احمد ینر رئیس هیات عالی انتخابات ترکیه اخبار و تصاویر مربوط به تقلب در انتخابات ترکیه را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، احمد ینر رئیس هیأت عالی انتخابات ترکیه (YSK) در واکنش به برخی اخبار و تصاویری که حاکی از تقلب در انتخابات ترکیه هستند، همه آنها را رد کرد و آنها را ادعاهای بی اساس برای گمراه کردن افکار عمومی دانست.

بنا بر گزاری آناتولی ترکی، ینر با بیان این که روند رسیدگی به اعتراضات به نتایج انتخابات 14 می ادامه دارد، گفت: «نباید به ادعاهای بی اساس که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، وقعی گذاشت.»

ینر با اشاره به اینکه طبق مواد 298، 6271 و 2839 قانون انتخابات ترکیه، تمامی مراحل از آغاز روند انتخابات تا نهایی شدن نتایج آن با حضور نمایندگان احزاب سیاسی ادامه دارد، گفت که نمایندگان احزاب سیاسی در جریان همه این موارد قرار می گیرند.

رئیس هیات عالی انتخابات افزود: «کمیته های ناظر صندوق های رای متشکل از 7 نفر، یک رئیس رسمی، یک مقام دولتی و 5 نفر از اعضای احزاب سیاسی هستند. برگه‌هایی که در روز رأی‌گیری از صندوق بیرون می‌آید با حضور این کمیته شمارش و به امضای همه اعضای کمیته می‌رسد و یک نسخه از گزارش نتایج رأی‌گیری در اختیار نمایندگان دستگاه‌های ذیربط قرار می گیرد.»

ینر با یادآوری اینکه مهلت اعتراضات و شکایات به هیأت‌های انتخاباتی حوزه‌ها و استان‌ها نیز در قانون و تقویم انتخابات مشخص شده است، گفت: «نمایندگان احزاب سیاسی مطابق قانون در کمیته‌ها حضور دارند و این کمیته ها با مشارکت نمایندگان احزاب تصمیم گیری می کنند.»

او تکرار کرد که نمایندگان 5 حزب سیاسی که فراکسیونی در مجلس ترکیه دارند حق دارد علیه تصمیمات هیأت های انتخابات استانی و منطقه ای به YSK شکایت کنند.

او درباره تصاویر و اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی که حاکی از تقلب در انتخابات هستند گفت: «تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی هیچ ربطی به هیات عالی انتخابات ندارد. این ها همه ادعاهای بی اساسی هستند که برای گمراه کردن افکار عمومی در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند و نباید به آنها توجه کرد. به روند انتخابات و شمارش آرا شفاف است. هیات عالی انتخابات نتایج را برای همه احزابی که در مجلس فراکسیون دارند ارسال می کند. پس از آن هم در وب سایت YSK به به اطلاع عموم خواهد رسید.»

کد خبر 2755844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha