استاندار: در کلنگ زنی طرح های مسکن ملی شرکت نمی کنم/تاخیر در اجرا قابل قبول نیست

استاندار کردستان گفت: دیگر در کلنگ زنی طرح های مسکن ملی شرکت نخواهم کرد، چون پروژه های کلنگ زنی شده با تاخیر و کندی پیش می رود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن کردستان که با محوریت وضعیت طرح مسکن ملی در شهرستان های بیجار و دیواندره برگزار شد، از تاخیر در اجرای طرح های مسکن ملی در برخی شهرستان ها انتقاد کرد و گفت: زمین های در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح در شهری مثل بیجار مشکل توپوگرافی و معارض ندارد، پس تعلل در این رابطه قابل قبول نیست و بلافاصله باید کار شروع شود.

وی اظهار کرد: دیگر در کلنگ زنی طرح های مسکن ملی شرکت نخواهم کرد، چون پروژه های کلنگ زنی شده هم با تاخیر و کندی پیش می رود و این اصلا قابل قبول نیست.

استاندار کردستان افزود: مسکن ملی جزو تعهدات دولت و از اولویت های مورر تاکید رییس جمهور است و باید با جدیت دنبال شود.

زارعی کوشا ادامه داد: فرمانداران مسئول اجرای پروژه مسکن ملی در شهرستان ها هستند؛ بنابراین تعامل راه و شهرسازی و فرمانداران باید برقرار باشد.

تایید ثبت نام بیش از ۷۶ هزار متقاضی مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: سهمیه ساخت مسکن ملی در استان ۳۶ هزار و ۷۴۸ واحد است که ۱۸۷ هزار و ۷۶۶ نفر ثبت نام کرده اند و ثبت نام ۷۶ هزار و ۳۲ نفر تایید شده است.

جهانگیر الیاسی با بیان اینکه ۹ دهم ثبت نامی های تایید شده در بیجار مجرد و در دیواندره این میزان ۱.۸ درصد است، یادآور شد: در مجموع در استان ۳۲ درصد ثبت نامی های تایید شده مجرد هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در بیجار ۵۶۸ متاهل و ۲۳۲ مجرد و در دیواندره هزار و ۷۲۹ متاهل و ۳۲۵ مجرد واریز وجه کرده اند، گفت: تعداد واحدهای ابلاغی مسکن ملی دیواندره هزار و ۱۱۵ مورد است که تا کنون ۱۳ هزار و ۱۴۶ نفر ثبت نام کرده اند و چهار هزار و ۲۳۰ نفر تایید شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: در بیجار نیز هزار و ۷۰۴ واحد ابلاغ شده که تاکنون ۶ هزار و ۱۸ نقر ثبت نام کرده اند و ثبت نام هزار و ۷۱۷ نفر تایید نهایی شده است.

هزار و ۵۶۵ واحد مسکن روستایی در دیت ساخت

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: هزار و ۵۶۵ واحد مسکن روستایی در قالب طرح مسکن ملی در حال اجرا است که بیجار با ۳۵۵ واحد بیشترین طرح را به خود اختصاص داده است.

سعید رسولی ادامه داد: بنیاد مسکن در ۱۰ شهر از ۲۳ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، زمین هایی شناسایی کرده تا قابلیت الحاقی دارد.

کد خبر 2755804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha