آغاز کارزار عدالت در حکاری علیه باطل شدن و دزدیده شدن آرا

سرویس ترکیه - پس از دیدار میان «عبدالمطلب ازبک» نامزد پارلمانی AKP و فرماندار حکاری، حزب چپ سبز یک کارزار عدالت را علیه اتهامات مطرح‌شده همچون باطل‌شدن و سرقت آرای انتخاباتی در حکاری آغاز کرد.

به گزارش کردپرس، پس از برگزاری یک دیدار میان «عبدالمطلب ازبک» نامزد پارلمانی حزب عدالت و توسعه(AKP) از حکاری و فرماندار حکاری، تشکیلات حزب چپ سبز در حکاری، یک کارزار عدالت را علیه اتهامات مطرح‌شده همچون باطل‌شدن و سرقت آرای انتخاباتی را آغاز کرد.

بە نوشتە آژانس خبری مزوپوتامیا، حزب چپ سبز سه نامزد شهری خود را از «حکاری» در انتخابات پارلمانی ۱۴ می به مجلس فرستاد. حزب چپ سبز در انتخابات پارلمانی اخیر در حکاری ۹۵ هزار و ۲۰۰ رای و ۶۴.۰۵ درصد آرا را به خود اختصاص داد، در همین حال، AKP توانست۲۹ هزار و ۳۵۷ رای و ۱۹.۷۵ درصد آرا، و حزب جمهوری‌خواه خلب(CHP) توانست ۹هزار و ۹۱۵ رای و ۶.۶۷ درصد آرارا کسب کنند. به این ترتیب، «وزیر پارلاک»، »اوزنور بارتین» و «اونور دوشونمز»، نامزدهای حزب چپ سبز، نمایندگان جدید این شهر شدند. اما پس از ارائه آمار آرای خارجی، تعداد آرای حزب چپ سبز به ۹۵ هزار و ۷۸۲ و آرای AKP به ۳۱ هزار و ۲۸ رای رسید. AKP برای به دست آوردن نماینده پارلمان از این شهر به ۲ هزار و ۹۰۰ رای دیگر نیاز دارد.

تشکیلات حزب چپ سبز در حکاری، پس از اینکه نامزد انتخاباتیAKP با فرماندار این شهر یک دیدار خصوصی برگزار کرد، بیان کرد که در رابطه با این اتهامات، کارزار عدالت را حکاری آغاز کرده است.

«وزیر پارلاک» نماینده حزب چپ سبز، در یک نشست رسانه‌ای که با مشارکت حزب مناطق دموکراتیک(DBP)، حزب دموکراتیک خلق‌ها(HDP) و حزب چپ سبز برگزار شد، اعلام کرد که آنها یک کارزار عدالت را علیه اتهامات مربوط به باطل‌کردن و سرقت آرای انتخاباتی راه اندازی کرده‌اند.

کد خبر 2755787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha