مردم فردا درسی فراموش نشدنی به شما خواهند داد

سرویس ترکیه - «مدحت سنجر» رئیس مشترک HDP با متهم کردن دولت AKP به جنگ طلبی گفت که مردم دیاربکر از سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت آگاه هستند و فردا درسی فراموش نشدنی به شما خواهند داد.

به گزارش کردپرس، «مدحت سنجر» رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها(HDP)در سخنانی با متهم کردن دولت AKP به جنگ طلبی گفت که مردم آمد(دیاربکر) از سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت آگاه هستند و فردا درسی فراموش نشدنی به شما خواهند داد.

 به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، «مدحت سنجر» رئیس مشترک HDP و نامزد پارلمانی حزب چپ سبز از اورفا(ریحا) در میتینگ انتخاباتی حزب چپ سبز در دیاربکر(آمد) که با شرکت صدها هزار تن برگزار شد، سخنرانی کرد.

در بخشی از سخنان «مدحت سنجر» در این میتینگ تبلیغاتی آمده است: «مردم کرد می‌دانند به چه کسی رای خواهند داد. مردم کرد به مقاومت آمد و مبارزه آن افتخار می‌کنند. مردم کرد می‌دانند که اردوغان و شرکای او را شکست خواهند داد. مردم کرد به آزادی، انسانیت و قانون رای خواهند داد و از آزادی خود دفاع خواهند کرد.»

در بخش دیگری از سخنان سنجر آمده است: «ما با مقاومت خود به صحنه انتخابات آمدیم و با مقاومت نیز پیروز خواهیم شد و اکنون این مقاومت را با سازندگی ترکیب خواهیم کرد. ما یک جمهوری دموکراتیک را بنیان خواهیم گذاشت. اگر مسئله کرد به صورت دموکراتیک حل شود، صلح به کشور باز خواهد گشت. به همین خاطر است که ما زیر درخت «چپ سبز» با هم ملاقات می‌کنیم. همه کسانی که خواهان صلح، برادری، دموکراسی، برابری و آزادی در ترکیه هستند، مهر خود را زیر درخت چپ سبز خواهند گذاشت. ریشه‌های این درخت در سراسر ترکیه گسترش یافته و برگ‌های آن برای آزادی، برابری و صلح است. به همین دلیل است که ما مهر خود را زیر درخت چپ سبز می‌گذاریم و حزب چپ سبز را با قوی‌ترین نمایندگان به مجلس خواهیم فرستاد.»

 در پایان سخنان سنجر آمده است: «به عنوان اولین اقدام اردوغان را برکنار خواهیم کرد زیرا که ما در حال پایان دادن به سیستم حکومتی یک نفره هستیم. ما راه را برای ترکیه هموار می کنیم. ما در این راه به قوی‌ترین شیوه قدم خواهیم گذاشت. به همین دلیل به حمایت شما نیاز داریم. به همین دلیل باید به قوی‌ترین شکل ممکن نمایندگان ما وارد مجلس شوند.»

کد خبر 2755651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha