PYD مانع عبور روسای احزاب کردی سوریه برای شرکت در مراسم یادبود بارزانی شده است

سرویس سوریه - «اسماعیل رشید» از اعضای ENKS اعلام کرد که PYD روز پنجشنبه مانع رفتن روسای احزاب کردی سوریه به مراسم افتتاحیه یادبود ملامصطفی بارزانی شده است.

به گزارش کردپرس، «اسماعیل رشید» از اعضای شورای میهنی کردهای سوریه(ENKS) اعلام کرد که مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه روز پنجشنبه مانع رفتن روسای احزاب کردی شمال و شرق سوریه به مراسم افتتاحیه یادبود ملا مصطفی بارزانی شد.

به نوشته آژانس خبری باس‌نیوز، «اسماعیل رشید» عضو کمیته سیاسی حزب اتحاد کردستانی در سوریه که یکی از احزاب شورای میهنی کرد در سوریه(ENKS) است، اعلام کرد که قرار بوده چند مقام احزاب کردی سوریه و چند فعال کرد با دعوت رسمی حزب دموکرات کردستان(پارتی)، از اقلیم کردستان عراق دیدار کنند و در مراسم افتتاحیه یادبود ملامصطفی بارزانی شرکت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: «با طرف آمریکایی جهت سهولت بازدید از اقلیم کردستان عراق هماهنگی انجام شد اما مدیریت خودگردان و حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) با وجود تلاش طرف آمریکایی مانع عبور مقامات احزاب کردی به اقلیم کردستان شدند.»

شایان ذکر است که آژانس خبری شارپرس نیز از بسته شدن مرزهای اقلیم کردستان بر روی مناطق مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه پس از این اقدام مدیریت خودگردان خبر داد.

کد خبر 2755625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha