بستن همزمان مرزهای اقلیم کردستان و دولت دمشق بر روی مناطق کردی سوریه

سرویس سوریه - اقلیم کردستان و دولت دمشق همزمان گذرگاه‌های مرزی خود را بر روی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه بسته‌اند و گمانه‌زنی‌هایی در مورد این امر وجود دارد که آیا در نتیجه نشست چهارجانبه مسکو بوده یا در نتیجه جلوگیری از رفتن روسای احزاب کردی سوریه به اقلیم کردستان توسط PYD.

بە گزارش کردپرس، دولت اقلیم کردستان عراق و دولت دمشق همزمان گذرگاه‌های مرزی خود را بر روی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه بستند و گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه این امر در نتیجه نشست چهارجانبه مسکو یا در نتیجه جلوگیری از رفتن روسای احزاب کردی سوریه به اقلیم کردستان توسط حزب اتحاد دموکراتیک(PYD)، وجود دارد.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، دولت اقلیم کردستان عراق از روز گذشته گذرگاه مرزی «سمالکا» را بر روی مناطق مدیریت خودگردان بسته است و هیچ بیانیه‌ای درخصوص این عمل و علت‌های احتمالی آن صادر نکرده است.

«سرتیپ جوهر» روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل شمال و شرق سوریه نیز در صفحه فیسبوک خود اظهار داشت: «هم‌زمان اقلیم کردستان عراق «دروازه سمالکا» به سمت شمال و شرق سوریه را بست و علت احتمالی این مسئله را جلوگیری مدیریت خودگردان از رفتن چندین مهمان برای شرکت در افتتاحیه مراسم افتتاحیه یادبود میهنی بارزانی دانست.

همچنین به این مسئله اشاره کرد که همزمان دولت دمشق نیز گذرگاه‌های مناطق تحت کنترل خود را بر روی مناطق شمال و شرق سوریه بسته است و هیچ‌ بهانه‌ای را برای بستن این گذرگاه‌ها اعلام نکرده است.

«سرتیپ جوهر» مدعی شد که بسته شدن گذرکاه‌ها بر روی مناطق شمال و شرق سوریه و محاصره همزمان این مناطق توسط اقلیم کردستان و دولت دمشق بسیار مشکوک است و برخی از ناظران معتقدند که این اقدام نتیجه نشست چهار جانبه مسکو و همچنین تحت فشار ترکیه است.

کد خبر 2755624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha