مخاطب اصلی برای حل مسئله کرد اوجالان است

سرویس ترکیه - «صالحه آیدنیز» رئیس مشترک DBP در سخنانی مکان اصلی حل مسئله کُرد، را پارلمان ترکیه و مخاطب اصلی این روند را شخص اوجالان دانست.

به گزارش کردپرس، «صالحه آیدنیز» رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک(DBP) در میتینگ انتخاباتی حزب چپ سبز در شهر نصیبین واقع دراستان ماردین اعلام کرد که درست است مسئله کرد باید در مجلس ترکیه حل شود اما مخاطب اصلی برای حل مسئله کرد، اوجالان است.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، «صالحه آیندنیز» رئیس مشترک DBP در سخنانی در میتینگ انتخاباتی حزب چپ سبز در نصیبین با بیان این که ترکیه به سوی یک انتخابات بسیار مهم و تاریخی می‌رود گفت: «ما در این انتخابات دولت مبتنی بر سیاست های فاشیستی را شکست خواهیم داد.»

او با انتقاد از استفاده حزب عدالت و توسعه(AKP) از منابع دولتی و بین المال برای فعالیت های تبلیغاتی و انتخاباتی خود گفت: «دوران AKP به انتها رسیده است. مطمئن باشید که AKP در کردستان ترکیه حزب شکست‌خورده خواهد بود. ما آنها را از اینجا بیرون خواهیم کرد.‌ به شما قول می‌دهیم آنها را بیرون خواهیم کرد. آنها می روند و به پشت سر خود هم نگاه نخواهند کرد.»

صالحه آیدنیز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: « درست است که مسئله کرد باید در مجلس ترکیه حل شود اما مخاطب اصلی برای حل مسئله کرد عبدالله اوجالان است».

آیدنیز در پایان سخنان خود خطاب به افراد شرکت‌کننده در این میتینگ گفت: « بیایید خود را برای روز انتخابات آماده کنیم و AKP و ائتلاف ابن حزب را از نصیبین بیرون کنیم.»

کد خبر 2755485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha