بانک ها در خصوص عدم پیشرفت مسکن ملی روستایی در کردستان پاسخگو باشند

استاندار کردستان باید جلسه ای با بانک ها در خصوص عدم پیشرفت مسکن ملی روستایی برگزار و بانک ها در خصوص عدم پرداخت تسهیلات در این زمینه پاسخگو باشند.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان کردستان بر تلاش راه و شهرسازی برای تحقق و ساخت مسکن ملی در استان تاکید کرد و گفت: تمرکز برنامه ریزی احداث مسکن ملی بیشتر بر روی گروه های ساخت باشد که مشکل کمتری خواهد داشت.

وی اظهار کرد: همکاری در کردستان در طرح نهضت ملی مسکن در اوج است اما وقتی به رده های بالا می رسد، به یک کلاف سردرگم تبدیل می شود.

استاندار کردستان با تاکید بر جدیت در دنبال کردن موضوع متقاضیان مسکن ملی در استان، افزود: باید نسبت به ظرفیت استان برنامه ریزی کرد و پروژه تعریف شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه در برخی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت یا روستاها کسی متقاضی مسکن ملی نشده است، نشان دهنده نقص در کار است که باید برطرف و پالایش متقاضیان نیز به صورت متقن انجام شود.

وی ادامه داد: تکلیف پروژه های مسکن ملی که امکان ساخت آن ها وجود دارد، روشن و سریعتر اقدام به ساخت شود؛ همچنین طرح هایی که قطعی نیست با جدیت دنبال شود.

لزوم اطلاع رسانی شفاف نحوه ساخت و دریافت مبلغ مسکن ملی به مردم

نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه خلا اطلاع رسانی به مردم در زمینه مسکن ملی وجود دارد، بیان کرد: باید سطح توقعات مردم را در این رابطه پایین آورد و واقعیت ها بیان شود.

بهزاد رحیمی نسبت به اجرای مسکن ملی در سقز و بانه ابراز خوشبینی کرد و یادآور شد: اگر بانک ها مثل سایر حوزه ها در بحث تسهیلات مسکن ملی اقدام کنند، دچار چالش خواهیم شد.

بیش از ۲ هزار نفر در سقز برای طرح مسکن ملی مبلغ واریز کرده اند

فرماندار ویژه سقز نیز هزینه گزاف و توپوگرافی خشن زمین را از مشکلات اجرای مسکن ملی در این شهرستان اعلام کرد و گفت: تاکنون به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر پیامک واریز مبلغ ارسال شده که ۲ هزار و ۳۴۹ نفر مبلغ واریز کرده اند.

جعفر توان افزود: تعداد افراد ثبت نام شده در شهر صاحب ۳۳ نفر و تایید شده هم ۱۵ نفر است نیاز است پالایشی برای ثبت نامی ها انجام شود تا افراد واجد شرایط از این طرح بهره مند شوند.

کردستان دارای رتبه پنجم در زمینه ثبت نامی  مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم با اشاره به اینکه استان از حیث ثبت نامی در نهضت ملی مسکن با ۷۱ هزار و ۵۸ نفر، رتبه پنجم کشور را دارد، اظهار کرد: سهمیه استان در این طرح، ۸۷ هزار و ۲۳۹ نفر است.

جهانگیر الیاسی با بیان اینکه توپوگرافی خشن و هزینه بالای ساخت، مهمترین مشکل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است، ادامه داد: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، ساخت واحدهای مسکن ملی در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده است.

وی ضمن اشاره به عدم تعیین تکلیف ۶۶۰ واحد مسکن مهر در استان، یادآور شد: ثبت نامی های انجام شده مسکن ملی در شهرستان سقز تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: در سقز قرارداد ۱۳۶ واحد خودمالکی و هزار و ۱۹۷ واحد مشارکت مدنی منعقد شده است.

عدم همکاری بانک ها در زمینه اجرای مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم با اشاره به واگذاری ساخت مسکن ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط این نهاد، یکی از مشکلات این طرح را ساخت مسکن روستایی عنوان کرد.

سعید رسولی گفت: ۱۸ درصد مسکن ملی استان مربوط به مسکن روستایی است که بانک ها در این زمینه همکاری نمی کنند.

کد خبر 2755462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha