اگر اپوزیسیون هم به انزوای اجباری ادامه دهد شریک  قانون شکنی دولت فعلی است

سرویس ترکیه - صالحه آیدنیز سیاستمدار کرد، تنها مخاطب مسئله کرد را عبدالله اوجالان دانست و از اپوزیسیون خواست تا در زمان زمامداری انزوای اجباری را پایان دهد.

به گزارش کردپرس، صالحه آیدنیز رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP) در سخنانی تنها راه حل مسئله کرد را گفتگو با عبدالله اوجالان رهبر در بند PKK دانست و از اپوزیسیون خواست تا پس از پیروزی و به قدرت رسیدن به انزوای اجباری علیه رهبر PKK پایان دهد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، آیدنیز در سخنانی در میتینگ مردم اورفا (نام کردی: ریحا) گفت: «انتخابات 14 می انتخابی است بین عدالت و بی عدالتی، بین جنگ و صلح، بین آزادی و اسارت، بین فاشسم و دموکراسی.»

آیدنیز با مخاطب قرار دادن مردم عرب گفت: «در اینجا مردم عرب، ترک و کرد با هم زندگی می کنند. به همین دلیل آنها برای پایان دادن به فاشسم و تحقق عدالت باید به حزب چپ سبز رای بدهند.»

او با اشاره به خشونت های اخیر علیه کردها در کادیکوی، طرسوس و ارزروم، گفت: «آنها انتخابات را یک کودتا می بینند. ائتلاف حاکم نه تنها دشمن کردها است بلکه دشمن همه مردم است.»

آیدنیز آغاز انزوای اجباری علیه اوجالان را بزرگترین کودتای انجام شده از سوی دولت حاکم نام برد و گفت: «تا زمانی که درهای امرالی باز نشود، دموکراسی و آزادی به ترکیه نخواهد آمد. اگر فردا روزی دولت اپوزیسیون بر سر کار بیاید باز هم به انزوای اجباری ادامه دهد، آن هم شریک این بی قانونی است.»

سیاستمدار کرد، مخاطب حل مسئله کرد را عبدالله اوجالان دانست و رای دادن به حزب چپ سبز را راهگشای برقراری صلح توصیف کرد.

کد خبر 2755409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha