ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه به کردستان

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کردستان، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به آسمان استان، شاهد بارش در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش کرد پرس، اطلاعیه سازمان هواشناسی کردستان نشان می دهد با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان برای امروز دوشنبه پایدار بوده و رشد موضعی ابر و گاهی وزش باد پدیده غالب پیش بینی شده است.

همچنین با ورود سامانه جدید بارشی به کردستان، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در سطح استان، در بعضی ساعات رشد ابر، رگبار باران و رعدوبرق، گاهی وزش باد و در بعضی نقاط با احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش همزمان با آغاز فعالیت این سامانه، شاهد بارش در مریوان، سنندج، سروآباد، سلین اورامان، بانه، بیجار، نساره، هزارکانیان، زرینه، سقز، قروه و کامیاران خواهیم بود.

همچنین با توجه به ماهیت رگباری بارش های بهاری و مطابق با هشدار سطح نارنجی شماره ۷، توصیه شده در خصوص خطراتی از قبیل صاعقه، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها تمهیدات لازم صورت گیرد و برای روزهای پنجشنبه و جمعه وضعیت جوی استان نیز نسبتا پایدار پیش بینی شده است.

حداقل و حداکثر دمای هوای استان در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۰.۲ و ۲۶.۱۱ درجه بوده و در شبانه روز گذشته بابارشانی با ۴.۳ درجه و سلین با ۳۱.۶ درجه و سروآباد با ۳۰ درجه به ترتیب سردترین و گرم ترین نقطه استان را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 2755394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha