فرماندار شرناخ مردم روستاها را به عضویت در AKP مجبور می کند

سرویس ترکیه - به گفته رئیس استانی HDP فرماندار شرناخ و نیروهای نظامی با تهدید مردم روستاها را مجبور به عضویت در AKP و رای دادن به آن می کنند.

به گزارش کردپرس، عبدالله گونگن رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) شاخه شرناخ، ار فشار بر مردم و تهدید آنها توسط فرماندار و برخی مقامات برای پیوستن روستاییان به حزب عدالت و توسعه (AKP) و دادن رای به آن خبر داد.

به نوشته مزوپوتامیا، در حالی که مناطق شرناخ و بوتان از مناطقی هستند که عمده مردم آن ها به HDP و در حال حاضر حزب چپ سبز رای می دهند، مقامات دولتی از جمله فرماندار این شهر برای گرفتن رای اجباری از مردم روستاها بسیج شده اند.

ارسلان تاتار نامزد AKP که در انتخابات 2015 شکست خورد و نتوانست به مجلس راه یابد، امسال نیز با بسیج مقامات دولتی مانند عثمان بیلگین فرماندار شرناخ و برخی نیروهای نظامی این منطقه، و فشار علیه مردم، همچنین تهدید آنها، سعی در جمع آوری رای برای خود دارد. این افراد با جمله به ستاد های انتخاباتی حزب چپ سبز در برخی مناطق پرچم آن را پایین آورده و سوزانده اند. 

عبدالله گونگن، رئیس مشترک استانی HDP در شرناخ با بیان این موضوع، ابراز امیدواری کرد که مردم در پای صندوق های رای پاسخ این کارها را به AKP بدهند.

لازم به ذکر است که در انتخابات گذشته نیز حرکاتی مشابه در شهرستان سوروچ استان اورفا رخ داد که باعث کشته شدن اعضای یک خانواده در سوروچ شد. خانواده شن یاشار به نامزد و اعضای AKP گفته بودند که نمی خواهند به آنها رای بدهند. در این حادثه تروریستی اسود شن یاشار و دو پسر جوان او از سوی افراد ابراهیم خلیل ییلدیز نماینده AKP اورفا به رگبار بسته شده و کشته شدند.

کد خبر 2755345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha