برای تغییر ترکیه و پایان فاشیسم به حزب چپ سبز و قلیچدار اوغلو رای بدهید

سرویس ترکیه - «گئورک اصلان» نامزد سوریانی حزب چپ سبز از مردم سوریانی خواست برای تغییر در ترکیه و پایان دولت فاشیستی به حزب چپ سبز و کمال قلیچدار اوغلو رای بدهند.

به گزارش کردپرس، «گئورک اصلان» نامزد پارلمانی حزب چپ سبز که از جامعه سوریانی(آشوری)‌های ترکیه است به عنوان نامزد نمایندگی پارلمان از مردم سوریانی خواست برای اینکه تغییری در ترکیه روی دهد در انتخابات پارلمان به نامزدهای حزب چپ سبز و در انتخابات ریاست‌جمهوری به کمال قلیچداراوغلو رای دهند.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، حزب چپ سبز در تلاش است تا نمایندگان تمام مردم و طیف‌های ترکیه و کردستان ترکیه را به پارلمان این کشور بفرستد. یکی از این نامزدها «گئورک اصلان» نامزد سوریانی اهل ماردین است. اصلان ۳۷ سال پیش به دلیل فعالیت‌های سیاسی از ترکیه به اروپا رفت. اصلان اهل محله «آربو» نصیبین در جریان کودتای ۱۲ سپتامبر به دلیل فعالیت‌های سیاسی دستگیر و در زندان «ماماکی» محبوس شد. مدت کوتاهی در زندان بود و پس از قطعی‌شدن حکمش، در سال ۱۹۸۶ مجبور به رفتن به اروپا شد. اصلان فعالیت خود را در شهرهای اروپا و در نهادهای آشوری- سوریانی ادامه داد. همراه با نهادهای آشوری-سوریانی در اروپا، مجله سیاسی «شیمشو» را نیز منتشر کرد که به پنج زبان از جمله زبان سوریانی منتشر می‌شود. اصلان به فعالیت خود در نهادهای کردی هلند ادامه داد.

گئورک اصلان پس از ۳۷ سال برای اولین بار به ماردین بازگشت. اصلان یادآور شد که اولین اقدام دولت ترکیه برای مهاجرت دادن سوریانی‌ها پس از نسل‌کشی سیفو در سال ۱۹۱۵ علیه مردم سوریانی آغاز شد و افزود: «بعد از مهاجرت‌های دهه ۱۹۷۰ اخیرا بازگشت‌ها به مناطق مبدا آغاز شده است. با وجود این مهاجرت‌ها، ارتباط ما با کشور و سیاست هرگز قطع نشده است. 

اصلان در ادامه اولین وعده خود در انتخابات را «صدای مردم بودن» عنوان کرد و اینگونه به سخنان خود ادامه داد: «۴۰ سال است که در مبارزه بوده‌ایم. من پرچم مبارزه را در صبح روز ۱۲ سپتامبر ۱۹۸۰ به اهتزاز درآوردم و از آن روز تاکنون آن پرچم همیشه در اهتزاز مانده است و تا پایان عمرم به این فعالیت ادامه خواهم داد.»

گئورک اصلان در ادامه مردم سوریانی را خطاب قرار داد و سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: «از زمان تأسیس جمهوری ترکیه، تنها احزابی که به مردم و طیف‌های مختلف در ترکیه اهمیت دادە‌اند، احزاب دنباله‌رو سنت حزب کارگران خلق(HEP) هستند. حزب چپ سبز ادامه سنت حزب نامبرده است و در این زمینه افراد زیادی را به عنوان نماینده مردم به مجلس اعزام کرده است. درخواست من از مردم ما این است که در ۱۴ می به پای صندوق‌های رای رفته و برای اینکه تغییری در ترکیه روی دهد به حزب چپ سبز رای بدهند و برای پایان دولت فاشیستی در انتخابات ریاست جمهوری به کمال قلیچداراوغلو رای دهند.

کد خبر 2755344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha