برای حفظ امنیت صندوق ها ناظر انتخاباتی شوید

سرویس ترکیه - حزب چپ سبز از مردم خواست تا برای حفظ امنیت انتخابات به عنوان ناظر داوطلب شوند.

به گزارش کردپرس، حزب چپ سبز که برای اولین بار است در انتخابات ترکیه شرکت می کند و به همین دلیل اجازه داشتن مامور رای گیری را بر سر صندوق های رای ندارد، از شهروندان خواست تا برای حفظ امنیت صندوق های رای به عنوان ناظر انتخاباتی داوطلب شوند.

کمال گدیک رئیس مشترک استانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از استان مالاتیا، در گفتگو با مزوپوتامیا، با بیان این که برقراری امنیت در صندوق های رای یکی از مهمترین چالش های انتخابات آتی است، گفت: «بیایید با هم از صندوق های رای محافظت کنیم. زیرا با توجه به تجربه های قبلی خود می دانیم که دولت AKP-MHP قادر به انجام چه کارهایی خواهد بود. آنها در انتخابات پیش نیز نزدیک به 3 میلون رای بدون مهر را پذیرفته بودند. ما به هیأت انتخابات اعتماد نداریم و از مردم حساس خود در مالاتیا و سایر استان ها می‌خواهیم که در این روند همراه ما باشند.»

لازم به ذکر است که مالاتیا به عنوان یکی از استان هایی که بیشترین آسیب را از زلزله های اخیر دیده است، در حال حاضر با مشکل برقراری امنیت در انتخابات مواجه است. در حالی که هزاران نفر از شهروندان مالاتیا در اثر زلزله جان خود را از دست داده و هزاران تن دیگر نیز مجبور به مهاجرت شده اند،  در شهر مالاتیا هزار و 900 صندوق رای برپا می شود و 530 هزار و 17 رای دهنده قرار است آرای خود را به این صندوق ها بیاندازند. 

حزب چپ سبز به دلیل این که نماینده ای در مجلس ترکیه ندارد نمی تواند در صندوق های رای مامور رسمی داشته باشد اما می تواند ناظر مردمی داشته باشد.

کد خبر 2755335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha