سازمان ملل باید از ابتکار مدیریت خودگردان حمایت و گذرکاه مرزی تل‌کوچر را باز کند

سرویس سوریه - «شیخموس احمد» رئیس دفتر امور آوارگان مدیریت خودگردان از سازمان ملل خواست تا از ابتکار مدیریت خودگردان برای استقبال از آوارگان سوری حمایت کند و برای حمایت از این اقدام خواستار بازگشایی گذرگاه مرزی تل‌کوچر شد.

به گزارش کردپرس، «شیخموس احمد» رئیس دفتر امور آوارگان مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه از سازمان ملل متحد خواست تا از ابتکار مدیریت خودگردان برای استقبال از آوارگان سوری حمایت کند و برای حمایت از این اقدام باید گذرگاه مرزی تل‌کوچر را باز شود.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مدیریت خودگردان در تاریخ ۱۸ آوریل با انتشار بیانیه‌ای یک ابتکار را برای حل بحران سوریه اعلام کرد. این بیانیه شامل ۹ بند است و شامل استقبال از آوارگان و مهاجران نیز می‌شود.

در همین راستا، «شیخموس احمد» رئیس دفتر امور آوارگان و مهاجران مدیریت خودگردان در مورد این مسئله اظهار داشت: «بر روی آوارگان سوری در لبنان فشار وجود دارد. سوری‌ها در سودان با وجود ارائه درخواست‌هایی برای خروج آنها از سوی سازمان ملل و دولت دمشق از ترک نمودن سودان عاجز مانده‌اند و این درخواست‌ها نادیده گرفته شده است.»

وی در ادامه اظهار داشت که مدیریت خودگردان در ۲۷ آوریل کمیته‌ای را برای بازگشت ایمن شهروندان شمال و شرق سوریه که در سودان به جامانده‌اند را تشکیل داد. مدیریت خودگردان اعلام کرد که درهای آن به روی همه تلاش‌هایی که از وظایف مدیریت خودگردان حمایت کند باز است.

احمد ادامه داد: «مدیریت خودگردان ابتکاری را برای استقبال از آوارگان در چارچوب پروژه خود برای حل بحران سوریه اعلام کرده است. اما فرصت‌های آن محدود است و برای تحقق آن هماهنگی از طریق سازمان ملل و نمایندگان آنان در منطقه در حال انجام است.»

احمد تصریح کرد که بر اساس ابتکار مدیریت خودگردان، سازمان ملل باید به وظایف خود عمل کند، در این منطقه اردوگاه بسازد و از منطقه ما در حوزه‌های مختلف زندگی و انسانی حمایت کند و همچنین اظهار داشت که مدیریت خودگردان نیازمندی‌های این اردوگاه‌ها را تامین، مدیریت و از آنها محافظت می‌کند.

احمد همچنین با بیان اینکه بسیاری از شخصیت‌ها و نهادهای سیاسی منطقه و جهان این اقدام را مثبت ارزیابی کرده‌اند، افزود: «امیدواریم این موضع را طرف‌های بین‌المللی، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب نیز داشته باشند.»

شیخموس احمد در خصوص وضعیت آوارگان سوری در سودان و لبنان گفت: «علاوه بر ابتکار مدیریت خودگردان، سازمان ملل نیز باید برای یافتن راه‌حل‌هایی پایدار برای این مسئله انسانی پیشقدم شود.»

احمد در رابطه با تلاش های مدیریت خودگردان اظهار داشت که مدیریت خودگردان خواستار بازگشایی گذرگاه تل‌کوچر «یعروبیه» از طریق دیدارهای خود در خارج از کشور و هیئت‌هایی که از منطقه بازدید می‌کنند، است و حتی از طریق نمایندگان سازمان ملل در منطقه، خواستار بازگشایی گذرگاه تل‌کوچر «یعروبیه» شده است زیرا این گذرگاه برای منطقه، کانال اصلی انتقال کمک‌ها است و با باز کردن آن، بازگشت آوارگان و مهاجران آسان‌تر می‌شود.

شیخموس احمد در پایان سخنان خود گفت: «در صورت باز شدن گذرگاه تل‌کوچر، مدیریت خودگردان می‌تواند از آوارگان استقبال کرده و نیازهای آنان را برطرف کند.»

کد خبر 2755318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha