برگزاری نشست چهارجانبه در سطح وزرای امورخارجه در تاریخ ۱۰ می در مسکو

سرویس ترکیه - «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه از برگزاری نشست چهارجانبه در سطح وزرای خارجه ترکیه، ایران، روسیه و سوریه در تاریخ ۱۰ می در مسکو پایتخت روسیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در یک برنامه تلوزیونی از برگزاری نشست چهارجانبه در سطح وزرای خارجه ترکیه، ایران، روسیه و سوریه در تاریخ ۱۰ می در مسکو پایتخت روسیه خبر داد.

بە نوشتە TRT، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که تاریخ ۱۰ می برای برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه در مسکو پایتخت روسیه بین ترکیه، ایران، روسیه و دولت دمشق در مورد سوریه اعلام شده است.

چاووش اوغلو در یک برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به تحولات سوریه گفت: « مشخص نیست اگر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به همراه ابراهیم رییسی رئیس جمهور ایران به سفر آفریقایی برود، چه کسانی از ایران در این نشست شرکت خواهند کرد و احتمالا یک مقام دیگر به مسکو خواهد رفت.»

چاووش اوغلو در ادامه با بیان اینکه تعامل جهان عرب با دولت دمشق برای بازگشت آوارگان سوری به کشور خود مهم است، اعلام کرد که اکثر کشورها خواستار بازگشت دولت دمشق به اتحادیه عرب نیستند.

چاووش اوغلو ادامه داد: «از دپلت دمشق خوایتاریم که در روند سیاسی گامی بردارد و این راه یکپارچگی سوریه است در غیر این صورت، نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) قویتر می‌شوند و آموزش و تسلیحات دریافت خواهند کرد. این را متحد ما، ایالات متحده می‌دهد.»

چاووش اوغلو در مورد سیاست‌های دولت دمشق گفت: «دولت سوریه باید به این سوال به وضوح پاسخ دهد. آیا شما هنوز به راه‌حل نظامی اعتقاد دارید یا راه‌حل سیاسی ممکن است؟ هیچ حد وسطی بین این دو وجود ندارد. راه حل نظامی ممکن نیست. اگر دولت برای راه‌حل سیاسی موضع بگیرد، احتمال حل مسئله افزایش می‌یابد. اگر جواب دمشق به این مسئله نه باشد و خواستار ادامه مبارزه با همه باشد، بحران سوریه دهه‌ها طول می‌کشد و خطر تجزیه سوریه و آوارگی مردم سوریه وجود دارد»

کد خبر 2755304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha