برادران آزادی در دهمین جشنواره سراسری موسیقی «بیت و حیران» سردشت درخشیدند

سرویس ایلام - محمد و امیرحسین آزادی برادران هنرمند ایوانی موفق به کسب رتبه دوم دونوازی در جشنواره سراسری موسیقی "بیت و حیران" (آواز عاشقانه کُردی) شهرستان سردشت استان کردستان شدند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان با بیان این خبر گفت: این جشنواره با حضور بیش از ۸۰ گروه دونواز و تک نواز  و ارسال ۱۸۵ اثر در ۲ بخش انفرادی و گروه نوازی به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری موسیقی «بیت و حیران» در شهرستان سردشت استان کردستان برگزار شد. 

او با بیان اینکه در این جشنواره محمد و امیرمحمد آزادی دو برادر هنرمند ایوانی موفق به کسب رتبه دوم دونوازی شدند، گفت: این هنرمندان فرزندان استاد کمال آزادی از معلمان بازنشسته و از اساتید طراحی و نقاشی و متبحر در  رشته نقاشی ایرانی و مینیاتور هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد ایوان افزود: محمد آزادی دوزله نواز و سرنانواز جوان اهل شهرستان ایوان است که در جشنواره‌های متعدد استانی و منطقه‌ای و ملی مورد تجلیل قرار گرفته و برادر وی امیرحسین آزادی نیز در رشته تنبک نوازی مشغول به فعالیت است.

گفتنی است دهمین جشنواره سراسری موسیقی «بیت و حیران» (آواز عاشقانه کُردی)، با حضور هنرمندان استان‌های مختلف و با هدف تقویت، بسط و گسترش فرهنگ غنی موسیقی بومی و فولکلور نواحی مختلف ایران اسلامی، شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان موسیقی بومی و محلی، ایجاد فضای رقابتی سالم و تزریق شور و نشاط و تولید آثار فاخر و توجه به ارتقای تدریجی و هرچه بهتر سطح هنر بیت و حیران و موسیقی محلی و جلوگیری از فراموشی و نابودی هنرهای اصیل ملی برگزار شده است.

کد خبر 2755266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha