محاصره کانتون شهبا در جهت منافع دولت ترکیه و سوریه است

سرویس سوریه - «رمزی شیخموس» عضو کمیته مرکزی حزب دمکراتیک کردستان سوریه، ضمن محکوم کردن محاصره کانتون شهبا از سوی دولت دمشق اعلام کرد که این محاصره در خدمت منافع دولت‌های ترکیه و سوریه است.

به گزارش کردپرس، «رمزی شیخموس» یکی از اعضای کمیته مرکزی حزب دمکراتیک کردستان سوریه، محاصره کانتون شهبا از سوی دولت دمشق را محکوم کرد و اعلام کرد که این محاصره در خدمت منافع دولت‌های ترکیه و سوریه است.
شیخموس تصریح کرد که محاصره این منطقه از ۲۷ آوریل یعنی دو روز پس از برگزاری نشست چهارجانبه در مسکو  تشدید شده است و در نتیجه این تشدید محاصره، برق در شهبا به طور کلی قطع شده و این مسئله جان هزاران نفر از ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند و همچنین اثرات بسیاری بر سایر بخش‌ها همچون بخش بهداشت دارد.
شیخموس میانجیگری روسیه برای برقراری ارتباط میان دولت دمشق و دولت ترکیه را فدا کردن مردم سوریه در ازای منافع بین‌المللی دانست و افزود: «با نزدیک شدن به انتخابات ترکیه، اردوغان به هر طریقی سعی در کشتن کردها دارد که یکی از آنها توافق با دولت دمشق در محاصره منطقه شهبا و محلات شیخ مقصود و اشرفیه حلب است.»
شیخموس همچنین گفت که دولت دمشق در تلاش است روابط خود را با کشورهای جهان از جمله کشورهای عربی بهبود بخشد اما این مرحله مستلزم تغییر ذهنیت و سیاست‌های غلط دولت دمشق است.
رمزی شیخموس در پایان سخنان خود اظهار داشت: «از آنجایی که دولت دمشق در حال اجرای سیاست‌های کشتار و برقراری محاصره این مناطق است، هیچ تغییر مثبتی در بحران سوریه رخ نخواهد داد و ما از همه طرف‌ها می خواهیم که منفعت مردم سوریه را بالاتر از همه منافع در نظر بگیرند و باهم به یک راه حل نهایی برسند».

کد خبر 2755145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha