منابع خبری من رفتن هیأت اردوغان به امرالی را تایید کرده اند

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش خبر اعزام هیاتی از سوی دولت AKP برای چانه زنی با اوجالان را تایید کرد. 

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رهبر مشترک پیشین و در بند حزب دموکراتیک خلق (HDP) در سخنانی از صحت اخبار منتشر شده درباره اعرازم هیأتی از سوی دولت حزب عدالت و توسعه (AKP) به زندان امرالی برای چانه زنی درباره گرفتن آرای کردها خبر داد.

دمیرتاش در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه جمهوریت، گفت: «بیش از دو سال است که عبدالله اوجالان (رهبر در بند PKK) اجازه ملاقات با خانواده و وکلای خود را ندارد. این بدان معناست که اردوغان آنچه را که از اوجالان می خواست به دست نیاورده و به همین دلیل مانع از تماس او با دنیای خارج می شود.»

دمیرتاش با اشاره به سخنان آمد دجله روزنامه نگار کرد که گفته بود «هیاتی از سوی دولت AKP برای چانه زنی بر سر به دست آوردن حمایت کردها به امرالی اعام شده است» گفت: «روزنامه نگاری که این موضوع را مطرح کرده است، اگر از صحت آن اطمینان نداشت، آن را بر زبان نمی آورد.»

او افزود: «این اطلاعات توسط منابع من تایید شده اند. آنها (دولت AKP و اردوغان) وقتی نتوانستند در امرالی نتیجه بگیرند، ترجیح دادند فشار روی کردها را در میدان افزایش دهند و (در برابر کردها) از هدا پار حمایت کنند.»

لازم به ذکر است که در حالی که شمارش معکوس برای انتخابات در ترکیه آغاز شده، انتشار گزارشی مبنی بر تلاش دولت AKP برای مذاکره با عبدالله اوجالان با هدف جلب حمایت کردها و رای دهندگان HDP، بیش از پیش باعث ایجاد التهاب در فضای سیاسی ترکیه شد.

آمد دجله روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی کُرد، در گفتگویی بلند با نزاهت دوغان روزنامه نگار روزنامه ینی یاشام (زندگی نو) مدعی تلاش های دولت AKP برای مذاکره با اوجالان و بی نتیجه ماندن این تلاش ها شد.

کد خبر 2754947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha