گذرگاه  مرزی دیگری میان ترکیه و اقلیم کردستان افتتاح می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ تلاشها برای ایجاد گذرگاه مرزی میان دو استان «حکاری» در ترکیه و اربیل در اقلیم کردستان بیشتر شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از «زمن پرس»: «رضا تونا توراگای» معاون وزیر بازرگانی ترکیه از گذرگاه مرزی «اومورلو »در مرزی میان ترکیه و اقلیم کردستان که در محدوده‌ی  مدیریتی منطقه «درجیک» از توابع استان حکاری قرار دارد، بازدید کرد.
آژانس خبری آناتولی اعلام کرد: پس از آنکه از «توراگای» و هیئت همراهش توسط طرفهای ذیربط در فرودگاه اربیل استقبال شد با بالگرد به مرز اومورلو رسید و وی اشاره کرد که از سوی «همت موش »وزیر بازرگانی برای بازدید این منطقه مامور شده است.
«رضا تونا توراگای» توجه همه را به این مسئله جلب کرد که در نزدیکترین زمان ممکن اقدامات لازم برای باز شدن این گذرگاه را به پایان می رسانند و گفت:«این گذرگاه نقش مهمی در پیشبرد روابط اقتصادی میان ترکیه و عراق و سهولت در رفت و آمدهای دوطرفه ایفا می‌کند. »
معاوت وزیر بازرگانی ترکیه گفت:«به یاری خدا در سال جاری این کار به پایان می‌رسد، در آن سوی مرز هم اقدامات خوبی صورت گرفته و کابین هایی مستقر شده است اما لازم است با اقدامات زیربنایی نوسازی ساختمانهای این منطقه را انجام دهیم.»

کد خبر 2754924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha