مکان یابی ٥ هکتار زمین برای انتقال گمرک مهاباد به خارج از شهر

سرویس آذربایجان غربی- ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: با توجه به استعدادهای گمرک مهاباد و همچنین دستور مقام عالی استان به انتقال گمرکات به خارج از شهر، مکان یابی زمین در مهاباد با پیش بینی ٥ هکتار انجام شد.

به گزارش کردپرس از فرمانداری مهاباد، خالد جنگجو در جلسه مکان یابی برای انتقال گمرک مهاباد به خارج از شهر اضافه کرد: دسترسی آسان به گمرک و همچنین وجود زیرساخت خدمات رفاهی برای کاهش هزینه‌های ساخت محل جدید در اختصاص زمین لحاظ خواهد شد.

او بیان کرد: ظرفیت اقتصادی و وجود واحدهای تولیدی و متعدد در مهاباد نیاز به توسعه گمرک و احداث برخی زیرساخت‌های موردنیاز در این حوزه را ضروری کرده است.

فرماندار ویژه مهاباد هم گفت: وجود واحدهای فعال اقتصادی از جمله شرکت مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی استان و همچنین تولیدات بخش کشاورزی از جمله در حوزه باغداری نیاز به توسعه گمرک و افزودن بخش صادرات به گمرک این شهرستان است.

حسن عباسی هم ضمن اعلام آمادگی برای کمک به توسعه گمرک مهاباد افزود: با احداث انتقال مجموعه گمرک مهاباد به خارج از شهر می‌توان در آینده این شهرستان را به پایانه گمرکات جنوب استان و محور سایر شهرهای اطراف تبدیل کرد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های 9 گانه استان به شمار می‌رود، آذربایجان غربی بیش از 960 کیلومتر مرز با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

کد خبر 2754556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha