یک هیئت نظامی از شمال و شرق سوریه با نمایندگان پارلمان فرانسه دیدار کرد

سرویس سوریه - یک هیئت نظامی از شمال و شرق سوریه در جلسه استماع پارلمان فرانسه در خصوص بسیاری از مسائل مربوط به خاورمیانه، مبارزه با تروریسم، بحران سوریه و وضعیت شمال و شرق سوریه شرکت کردند.

به گزارش کردپرس، هیئتی از پارلمان فرانسه روز گذشته از یک هیئت نظامی شمال و شرق سوریه متشکل از «رکسان محمد» سخنگوی یگان‌های مدافع زنان(YPJ) و «نوری محمود» سخنگوی یگان‌های مدافع خلق(YPG) به همراه «خالد عیسی» نماینده مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در فرانسه استقبال کرد و سپس این هیئت‌ها ضمن برگزاری جلسه استماع پارلمان فرانسه در خصوص بسیاری از مسائل به بحث و گفتگو پرداختند.

به نوشته وبسایت رسمی نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF)، بسیاری از نمایندگان پارلمان فرانسه از هیئت نظامی شمال و شرق سوریه در ساختمان پارلمان فرانسه استقبال کردند.

هییت فرانسوی متشکل از «سارا تانزلی» نماینده حزب پیشرو (حزب امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه)، «فردریک متیو» نماینده حزب اتحاد خلق برای محیط زیست و جامعه، «مری پانچون» نماینده حزب توسعه پایدار و محیط زیست و بسیاری از نمایندگان مجلس و نمایندگان آنها بود.

سپس هیئت نظامی شمال و شرق سوریه در یک جلسه استماع دو ساعته در پارلمان فرانسه شرکت کردند و نمایندگان مباحث خود را مطرح کردند. در این نشست بسیاری از مسائل مربوط به خاورمیانه، مبارزه با هسته‌های داعش، تلاش کشورهای منطقه برای احیای داعش، بحران سوریه به ویژه وضعیت شمال و شرق سوریه و موانع پیش روی آن در منطقه، جنایات شکل‌گرفته در عفرین توسط دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. همچنین در مورد مشارکت زنان در تمام نهادهای اداری و نیروهای نظامی در شمال و شرق سوریه صحبت کردند.

در این نشست، هیئت نظامی شمال و شرق سوریه به تلاش‌های YPJ و مبارزه آن علیه داعش اشاره کرد و افزود: علیرغم تمام این اقدامات YPJ، دولت ترکیه فرماندهان زن YPJ را هدف حمله قرار می‌دهد.

پس از این سخنان هیئت شمال و شرق سوریه به سوالات نمایندگان فرانسوی پاسخ دادند.

کد خبر 2754540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha