۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
«روژ سنه» در تقویم ملی ثبت می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: «روژ سنه» فرصتی برای احیا و معرفی آداب، سنن، تاریخ و فرهنگ سنندج به نسل های جدید و دنیا است.

به گزارش کرد پرس، اسعد فریدی گفت: سنندج شهری با پیشینه تاریخی، خاستگاه هنرمندان، مفاخر و مشاهیر برجسته  و غنای فرهنگی، هنری همراه با آداب و رسوم بسیار زیبا است و ششم اردیبهشت به نام «روژ سنه» فرصتی ارزشمند برای احیا و معرفی رسوم، تاریخ و فرهنگ این دیار به نسل های جدید و کل مردم جهان است.

وی به نامگذاری ثبت سنندج بعنوان «شهر خلاق موسیقی» در جهان و نام گذاری «روژ سنه» اشاره کرد و افزود: این دو رویداد فرهنگی و ماندگار است که آداب و سنن گذشتگان را احیا و معرفی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج از دستگاه های متولی فرهنگ خواست: در این هفته تمام ظرفیت های خود را بکار بگیرند تا بتوانیم این واقعیت مهم را آنچنان که شایسته است معرفی کنم.

فریدی به برخی از رویدادها و گنجینه های این دیار از جمله خاستگاه بزرگان فرهنگ و ادب، دیار خلاق موسیقی در جهان، دیار پایتخت کتاب ایران، پایتخت دف جهان، پایتخت نوروزگاه جهان اشاره کرد و ادامه داد: حفظ و ارتقای ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری و اقتصادی این دیار با بهره مندی از ایده پردازی، مشارکت های شهروندان  ،خرد جمعی و اقدامات فرهنگی محقق خواهد شد.

وی از اجرای اقدامات مختلف در اقصی نقاط مختلف شهر سنندج برای پاسداشت این روز خبر داد و یادآور شد: نامگذاری این روز بمنظور هویت بخشی به نسل های آینده این شهر و حفاظت از آداب، سنن و فرهنگ این دیار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج به ثبت رساندن «روز سنه» در تقویم محلی توسط معتمدین مردم در پنجمین دوره از شورای اسلامی این دیار اشاره کرد و بیان کرد: در سال پیش رو «روز سنه» در تقویم ملی به ثبت خواهد رسید.

کد خبر 2754516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha