احتمال بالای برد اپوزیسیون در دور اول انتخابات ترکیه

سرویس ترکیه - نتایج یک نظر سنجی از احتمال بالای پیروزی اپوزیسیون در دور اول انتخابات ترکیه خبر می دهد.

به گزارش کردپرس، شرکت تحقیقاتی و نظر سنجی گزیجی (Gezici) با اعلام نتایج آخرین نظرسنجی های خود از احتمال بالای پیروزی کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد ائتلاف ملت، بر رقیب سرسختش رجب طیب اردوغان رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) و نامزد ائتلاف جمهور، در دور اول انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

این نظر سنجی درروزهای اول و دوم آوریل در استان های آدانا، آنکارا، آنتالیا، آیدین، بالیک اسیر، بورسا، چاناق قلعه، دنیزلی، دیاربکر، ارزنجان، ارزروم، غازی آنتپ، گیرسون، ختای، استانبول، ازمیر، قیصریه، قوجائلی، قونیه، مالاتیا، اردو، سامسون، سیواس و وان و  به صورت چهره به چهره انجام گرفت.

در این نظرسنجی از شرکت کنندگان پرسیده شد که به کدام نامزد رای خواهند داد؟

56.2 درصد از پاسخ دهندگان کمال قلیچدار اوغلو را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند. 

42.1 درصد از پاسخ دهندگان رای خود را به رجب طیب اردوغان می دهند.

2.1 درصد به محرم اینجه و 1.3 درصد نیز به سینان اوغان رای می دهند. 

همچنین در بخش دوم این نظر سنجی در پاسخ به این پرسش که اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود به اردوغان رای می دهند یا به قلیچدار اوغلو، 55.2 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده اند که رای خود را به قلیچدار اوغلو می دهند. 44.8 درصد نیز به اردوغان رای می دهند. 

گفتنی است مراد گزیجی صاحب شرکت تحقیقاتی گزیجی پیشتر در برنامه ای در CNN ترکی در 17 مارس اعلام کرده بود که بر اساس نظرسنجی های انجام شده در ماه فوریه همچنان اردوغان از رقیب خود در اپوزیسیون پیش است و این احتمال وجود دارد که انتخابات به دور دوم کشیده شود.

کد خبر 2754495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha