دولت ترکیه در تلاش برای توافق با طرف‌های درگیر در بحران سوریه است

سرویس سوریه - «ولات گابار» عضو PYD در نشستی در «تل‌براک» اظهار داشت که دولت‌ ترکیه که به خاک سوریه طمع کرده‌ در تلاش برای توافق با طرف‌های درگیر در بحران سوریه است.

به گزارش کردپرس، «ولات گابار» عضو حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در نشستی که با حضور ده‌ها تن از اهالی «تل‌براک» در سالن فرهنگ و هنر این ناحیه برگزار شد اظهار داشت که دولت‌هایی همچون ترکیه که به خاک سوریه طمع کرده‌اند در تلاش برای توافق با طرف‌های درگیر در بحران سوریه هستند.

به نوشته شبکه روناهی، «ولات گابار» عضو PYD در این نشست اعلام کرد: «اول از همه دولت ترکیه در تلاش است تا امپراتوری قدیمی خود را با دادن هزینه آن توسط مردم سوریه احیا کند و هر پروژه دموکراتیکی در سوریه را با شکست مواجه کند.»

همچنین گابار تصریح کرد که نیروهای متصرف خاک سوریه تلاش می‌کنند اتحاد مردم سوریه و پروژه‌های دموکراتیک سوریه را از بین ببرند.

در پایان این نشیت ولات گابار از نهادهای منطقه‌ای خواست تا به دفاع از خاک خود پایبند باشند و از دستاوردهایی که توسط هزاران کشته به دست آمده است، محافظت کنند. همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست نیز تایید کردند که سرزمین خود را ترک نخواهند کرد و به نیروهای متجاوز فرصت خالی کردن منطقه از ساکنان اصلی آن را نخواهند داد.

کد خبر 2754437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha