استقبال آمریکا از استرداد شهروندان کانادایی از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- آمریکا از اقدام مقامات اداره خودگردان کردی در سوریه به استرداد 14 شهروند کانادایی وابسته به داعش به این کشور استقبال کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، چهارمین مورد از استرداد شهروندان کانادایی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه روز گذشته انجام شد که طی آن چهار زن و 10 کودک وابسته به اعضای داعش به مقامات کانادایی تحویل داده شدند.

خالد ابراهیم، از مقامات اداره خودگردان کردی به خبرگزاری فرانسه گفت: این 4 شهروند  کانادایی که در کمپ روژ به سر می بردند به نمایندگان وزارت خارجه کانادا تحویل داده شدند. او افزود: زنها بین 26 تا 35 سال سن داشتند  و کودکان بین 3 تا 1 ساله بودند.

 وزارت خارجه آمریکا ضمن تقدیر از اقدام کانادا به بازگرداندن اتباع خود از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، از سایر کشورهای جهان نیز خواست اتباع خود را از این منطقه خارج کنند.

وزارت خارجه کانادا نیز امروز ضمن تایید استرداد شهروندان این کشور از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه اعلام کرد این انتقال به دلیل شرایط نامناسب کمپها صورت گرفته و اقدامات مشابه دیگری در آینده برای استرداد سایر اتباع این کشور از سوریه انجام خواهد شد.

کد خبر 2754283