بررسی مشکلات صنعتگران عراقی در دیدار وزرای صنعت عراق و اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر صنعت و معدن عراق روزگذشته ( پنجشنبه) با کمال مسلم ،وزیر صنعت و تجارت اقلیم کردستان  در خصوص هفت پرونده شامل مالیات مضاعف و معافیت گمرکی بحث و تبادل نظرکرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیوز»  وزارت صنایع و مواد معدنی عراق  در بیانیه‌ای اعلام کرد که  خالد بتال، وزیر صنعت و معدن  در مقر این وزارتخانه باکمال مسلم ، وزیر صنعت و تجارت اقلیم کردستان و هیئت همراه او دیدار و درخصوص تعدادی از موضوعات و پرونده های مشترک مرتبط با  صنعت عراق ، گفتگو کرد.

این بیانیه حاکی است که  در این دیدار همچنین درخصوص ابزارهای مناسب برای رفع موانعی که در برابر  صنعت گران  عراقی  قرارداردو حل و فصل مسائل باقیمانده مربوط به ثبت نشان های تجاری و طرح های توسعه صنعتی، علاوه بر مسائل حفاظت از محصولات عراقی، مالیات مضاعف، معافیت های گمرکی، بارکد، شهرهای صنعتی و غیره بحث و تبادل نظر شده است.

براساس این بیانیه، خالد بتال در این دیدار با تاکید بر لزوم یافتن راه حل های مناسب برای مشکلات و موانع و رفع یکباره آنها در چارچوب ها و قوانین موجود، تصریح کرد: موانعی وجود دارد که نیازمند راه حل های واقعی از جمله برداشتن موانع مربوط به اعطای امتیاز تاسیس  شرکت و صدور مجوز برای اجرای  پروژه های صنعتی از طریق اداره کل توسعه صنایع عراق  و اهمیت هماهنگی مشترک  بین  دولت های مرکزی و اقلیم کردستان در این خصوص است.

وی با بیان اینکه قوانینی وجود دارد که با توجه به تغییرات و داده‌های موجود و الزامات لازم برای تامین منافع عمومی، باید اصلاح شوند و کمیته‌ای نیز  ازسوی  طرفین و با حضور نمایندگان دو طرف تشکیل  و راه حل هایی برای مشکلات  یافت شود، بر ضرورت برگزاری نشست های  وزیران اقتصاد دولت فدرال و  اقلیم کردستان و ادامه بحث و گفتگو و بازدیدهای میدانی متقابل از طریق یک تیم مشترک برای آگاهی از  واقعیت مربوط  کارخانجات صنعتی و هماهنگ کردن فعالیت های آتی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که وزیر صنعت و تجارت اقلیم کردستان نیز با تاکید بر اینکه کارخانه های صنعتی در استان های عراق و اقلیم کردستان زیر چتر یک عراق  واحد قرار دارند، افزود: وزارت صنعت و تجارت اقلیم   برای غلبه بر این موضوع آمادگی خود را برای برداشتن  موانع و  حل مشکلات با هدف خدمت به  صنعت عراق اعلام کرده است.  

کد خبر 2754275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha