ترکیه حریم هوایی خود را به روی پروازهای سلیمانیه بست

سرویس ترکیه - وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهایی که از فرودگاه بین المللی سلیمانیه استفاده می کنند، بسته شده است.

به گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه ترکیه امروز از بسته شدن حریم هوایی این کشور بر روی همه پرواز هایی که از فرودگاه بین المللی سلیمانیه برای پرواز یا فرود استفاده می کنند، خبر داد.

بنا بر خبر آناتولی، وزارت خارجه اعلام کرد که حریم هوایی ترکیه از سوم آوریل برای همه هواپیماهایی که از فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه برای پرواز یا فرود استفاده می کنند، بسته شده است. 

تانژو بیلگیچ، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور، دلیل این تصمیم را تشدید فعالیت های حزب کارگران کردستان (PKK) در منطقه عنوان کرد. بر اساس اعلام وزارت خارجه، این تصمیم که قرار است تا سوم جولای 2023 اعتبار داشته باشد، با توجه به تحولات روز ممکن است دوباره مورد بررسی قرار بگیرد.

در همین رابطه جوشکون باشبوق استاد دانشگاه نشان تاشی استانبول که به عنوان کارشناس در یک برنامه خبری در CNN ترکی سخن می گفت، با اشاره به برخورد دو بالگرد در این منطقه و کشته شدن افراد سوار بر این بالگردها، گفت: «این بالگردها در منطقه به دنبال چه هستند؟ آیا PKK بالگرد دارد یا نه؟ چرا در این منطقه اقدامات احتیاطی صورت نمی گیرد؟»

رسانه CNN ترکی که به نزدیکی اش با دولت حاکم در ترکیه مشهور است، مدعی شد که 9 بالگردی که توسط آمریکا در منطقه سلیمانیه به بافل طالبانی تحویل داده شده بودند، توسط او به PKK تحویل داده شده اند.

کد خبر 2754228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha