توافقنامه میان اربیل و بغداد امضا شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ پس از آنکه امروز رییس دولت اقلیم و هیئت همراهش برای امضای توافقنامه میان اربیل وبغداد با هدف آغاز صادرات نفت اقلیم به بغداد رسیدند، ساعاتی پیش این توافقنامه به امضا رسید.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: به گزارش اطلاعات رسیده، توافقنامه صادرات نفت اقلیم در شهر بغداد با حضور هر دو نخست‌وزیر عراق و اقلیم کردستان به امضا رسید و در ساعات آینده صادرات نفت اقلیم تحت نظارت شرکت سوموی عراق از سر گرفته می‌شود.
براساس گزارشات رسیده اربیل و بغداد کمیسیونی برای صادرات نفت اقلیم کردستان تشکیل دادند که دکتر فواد حسین وزیر امورخارجه و بنگین ریکانی وزیر عمران و آبادانی همراه با کمال محمد وزیر منابع طبیعی و امید صباح رییس دیوان کابینه دولت اعضای این کمیسیون و نماینده دولت اقلیم هستند، در دولت عراق هم حیان عبدالغنی وزیر نفت ، باسم محمد معاون وزیر نفت برای استخراج نفت، عمار عبدالله مدیریت شرکت سومو و تیم تخصصی هیئت وزیران عضو این کمیسیون هستند.
در یک کنفرانس خبری محمدشیاع سودانی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد توافق میان اربیل و بغداد برای همه عراق اهمیت دارد و پس از امضاء شدن مستقیم قابل اجرا است.
وی گفت: صادرات نفت اقلیم برای عراق سودمند خواهد بود و توقف آن به سود هیچ جناحی نخواهد بود، از هم اکنون نیز برای تنظیم قانون نفت و گاز فعالیت می‌کنیم.
مسرور بارزانی هم در این کنفرانس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه چه تضمینی برای اجرا شدن مفاد این توافقنامه وجود دارد ،تاکید کرد بگذار دیگر نگوییم مشکل چون از این به بعد اربیل و بغداد از فرصت‌های پیش رو برای سعادت مردم  عراق و اقلیم کردستان بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 2754173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha