کمیته پیشگیری از شکنجه در گزارش خود هیچ اطلاعاتی از اوجالان نداد

سرویس ترکیه - کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا در گزارش خود از بازدید از زندان امرالی هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت اوجالان نداد.

به گزارش کردپرس، کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا (CPT) که اعضای آن چندی پیش از زندان فوق امنیتی امرالی بازدید کرده بودند، در گزارش خود که روز گذشته منتشر شد، هیچ اطلاعاتی از این بازدید ارائه نداد.

بنا بر گزارش ژن نیوز، کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا سی و دومین گزارش خود را منتشر کرد که مربوط به فعالیت های این نهاد در تاریخ 31 ژانویه تا 31 دسامبر بود. در این گزارش اعلام شده است که از زندان امرالی بازدید به عمل آمده است، اما هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت زندانیان این زندان، عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) و سه همبند او عمر خیری کُنار، ویسی آکتاش، و حامیلی ییلدیریم ارائه نداده است.

در این گزارش هدف از دیدار از ترکیه در ماه سپتامبر گذشته «بررسی شرایط بازداشت اتباع خارجی مشمول قوانین مهاجرت، چگونگی رفتار با آنها و رویه‌های اعمال شده در مورد آنها» اعلام شده است. در ادامه این گزارش با اشاره به بازدید از ازندان امرالی آمده است: «هیأت کمیته پیشگیری از شکنجه برای بررسی وضعیت نگهداری چهار زندانی زندان امرالی به این زندان رفتند. در این مورد توجه ویژه ای به فعالیت های اجتماعی زندانیان و خدمات ارائه شده به آنها برای ارتباط با خارج از زندان شده است.»

کد خبر 2754022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha