برنامه ای برای استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب کردستان وجود ندارد

سرویس کردستان – مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: برنامه ای برای استفاده از پساب حاصل از تصفیه خانه های فاضلاب در استان وجود ندارد که لازم است این کار توسط جهاد کشاورزی انجام شود.

به گزارش کرد پرس، علیرضا تخت شاهی در جریان بازدید مدیرکل دیوان محاسبات کردستان از طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب و سد ژاوه سنندج، با ارائه گزارشی از نحوه فعالیت تصفیه خانه فاضلاب سنندج، جداسازی آب های سطحی از فاضلاب را یک نیاز ضروری دانست.

وی افزود: این کار در سنندج عقیم مانده و باید آب های سطحی توسط شهرداری سنندج هدایت و مدیریت شود چرا که ورود این آب های سطحی به تصفیه خانه فاضلاب فشار زیادی به تصفیه خانه وارد و موجب استهلاک آن می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب سنندج جزو تصفیه خانه های برتر کشور است، اظهار کرد: متاسفانه برنامه ای برای استفاده از پساب فاضلاب در استان وجود ندارد که لازم است این کار توسط جهاد کشاورزی انجام شود.

تخت شاهی با تاکید بر اینکه فرایند کامل در تصفیه خانه فاضلاب سنندج انجام می شود، ادامه داد: نگرانی اصلی ما افزایش ساخت و سازهای بی رویه و گسترش روزافزون مناطق منفصل شهری است که موجب افزایش حجم فاضلاب ورودی می شود و ساماندهی فاضلاب این نواحی بودجه ای طلب می کند که امیدواریم هرچه سریعتر تامین شود.

وی با بیان اینکه شیرابه زباله موجب آلودگی منابع زیرزمینی آبی می شود، یادآور شد: کار مهمی که در تصفیه خانه فاضلاب سنندج انجام شد اتصال این شیرابه ها به تصفیه خانه فاضلاب است که موجب جلوگیری از آلودگی منابع آبی زیرزمینی می شود.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان نیز در جریان این بازدید با اشاره به اینکه کار بزرگی در تصفیه خانه فاضلاب سنندج انجام شده است، بیان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر بودجه مورد نیاز ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج تامین شود.

مجتبی مقیاسی با بیان اینکه دیوان محاسبات در کنار مدیرانی است که دنبال حل مشکل باشند، افزود: از همه ظرفیت های در اختیار برای پیگیری اتمام طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب سنندج استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 27363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha