وقوع جنایت خانوادگی در مهاباد/ عوامل قاچاق سلاح غیر مجاز مجازات می شود

سرویس آذربایجان غربی- در پی فاجعه قتل و خودکشی در یک خانواده در مهاباد، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان گفت: اراده جدی برای شناسایی و مجازات عوامل قاچاق و فروشندگان و دارندگان سلاحهای غیرمجاز وجود داشته و دستورات جدی به ضابطین قضایی برای دستگیری این افراد صادر شده است.

به گزارش کردپرس، به دنبال حادثه مرگ ٣ عضو یک خانواده مهابادی، دادستان عمومی و انقلاب مهاباد ضمن ابراز تاسف از وقوع دو فقره قتل خانوادگی و در نهایت خودکشی قاتل با استفاده از سلاح کلت کمری در بیانه ایی که در اختیار این خبرگزاری قرار داد، اعلام کرد: متاسفانه اکثر قتل هایی که در چند سال اخیر در این شهرستان بوقوع پیوسته با استفاده از سلاح‌های غیرمجاز بوده است.

مهراب پوراکبر با اشاره به اینکه یک اراده جدی برای شناسایی و مجازات عوامل قاچاق و فروشندگان و دارندگان سلاحهای غیرمجاز وجود داشته و دستورات جدی به ضابطین قضایی برای دستگیری این افراد صادر شده، هشدار داد: کسانی که سلاح غیرمجاز در اختیار دارند اطمینان داشته باشند اولین قربانی این ابزار مرگبار خودشان و خانواده شان هستند و سلاح غیرمجاز به هیچ وجه تامین کننده امنیت آنان نبوده و موجب گرفتاری آنان خواهد شد.

او تاکید کرد: همچنین کسانی که با همراه داشتن سلاح گرم و سلاح سرد(چاقو و ...) اقدام به قدرت نمایی و درگیری و تهدید دیگران نموده و نظم و امنیت جامعه را با چالش روبرو می کنند بدانند که برخورد سخت و قاطع قانونی با چنین افرادی صورت خواهد گرفت.

دادستان مهاباد در پایان از آحاد مردم درخواست کرد به مسائلی که در اطراف آنان در جریان است حساس باشند و اجازه ندهند فرزندان و اعضای خانواده به دنبال تهیه سلاح سرد و گرم و رفتارهای پرخطر بروند و چنانچه با فروشندگان چنین ابزاری مواجه شدند حتما موضوع را به مراجع قضایی و انتظامی گزارش نمایند تا شاهد وقوع جرایم خشن در سطح شهر نباشیم.

گفتنی است؛ ٢٠ بهمن ماه جاری، یکی نفر در مهاباد بعد از کشتن پدر و کودک خود، اقدام به خودکشی با اسلحه کرد!

کد خبر 27356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha