استفاده از نیروهای نظامی با سابقه حضور در عفرین به عنوان گارد زندان

سرویس ترکیه - بر اساس گزارش انجمن حقوق بشر ترکیه حکومت ترکیه از سربازانی که به عنوان افسر نظامی در عفرین بوده اند، پس از بازگشت به عنوان مأمور زندان استفاده می کند، و این سربازان زندانیان را مورد شکنجه قرار می دهند.

به گزارش کردپرس، ماهر اوسلو عضو کمیسیون زندان های انجمن حقوق بشر (İHD) شعبه آنکارا، از ضرب و شتم و شکنجه شدید زندانیان در زندان های ترکیه خبر داد و گفت که سربازان دون پایه ترکیه که به عنوان افسر نظامی در عفرین به کار گمارده شده اند، پس از بازگشت به عنوان مأمور زندان خدمت می کنند و زندانیان را مورد شکنجه قرار می دهند.

به نوشته مزوپوتامیا، ماهر اوسلو اظهار داشت که اعضای کمیسیون زندان های İHD، به دلیل نقض سیستماتیک حقوق بشر از بسیاری از زندان ها دیدن کرده اند. او با ارزیابی از افزایش فشارها در زندان ها، وضعیت زندانیان بیمار و اعمال خودسرانه؛ نقض جدی حقوق در زندان ها را مورد توجه قرار داد و از احزاب خواست تا موضع مناسبی برای حل مشکلات زندان ها داشته باشند.

او با بیان این که وحشتناک ترین شکل از انزوا در زندان های فوق امنیتی ترکیه صورت می گیرد گفت: «در سلول های تک نفره سیستم آمریکایی اعمال می شود. زندانیان اگر درخواستی داشته باشند، با فشار دادن دکمه با نگهبانان یا زندان بان ها حرف می زنند. آنها به معنای واقعی کلمه در انزوا به سر می برند و هیچ کسی را نمی بینند.»

اسلو در بخشی از سخنان خود درباره وضعیت حقوق بشر در زندان های ترکیه گفت: «در گفتگوهایمان با یکی از مدیران زندان ها، درباره سربازانی که زندانیان را مورد ضرب قرار می دهند، پرسیدیم. مدیر مورد نظر برای توجیه موضوع گفت که سربازان جوان ما هیجان زیادی دارند و به این دلیل زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. ما سعی می کنیم که جلوی آنها را بگیریم. آنها پیشتر به عنوان افسر در عفرین خدمت کرده اند. احتمالا باید آنها را به مراکز مشاوره بفرستیم.»

اسلو در این گزارش اعلام کرد که زندانیان سیاسی بسیاری در زندان های ترکیه از بیماری زنج می رند، درگیر سرطان یا دیابت و دیگر بیماری ها هستند اما مقامات زندان از درمان آنها جلوگیری می کنند. از ورود دارو به زندان جلوگیری می کنند. وعده های غذایی بیماران سرطانی و دیابتی شبیه باقی زندانیان است. به این ترتیب زندانیان را تنبیه می کنند. حکومت ترکیه بر خلاف اعلامیه جهانی حقوق بشر رفتار می کند و از عدم درمان زندانیان به عنوان مجازات علیه آنها استفاده می کند. او همچنین از گزارش های ضد و نقیض و نادرست سازمان پزشکی قانونی ترکیه درباره وضعیت سلامت زندانیان خبر داد.

کد خبر 27269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha