اعتراض کردهای سوریه به کاهش حمایت‌های بین المللی در مبارزه با داعش

سرویس جهان- مقامات کرد سوریه علت اصلی افزایش حملات داعش را سکوت جامعه بین المللی و حمایت ضعیف آنها از مبارزه کردهای سوریه با تروریسم می‌دانند.

به گزارش کردپرس حمله روز ۲۰ ژانویه سال جاری داعش به زندانی در حسکه درمنطقه تحت کنترل کردهای سوریه، خطر افزایش حملات و قدرتمند شدن‌ این گروه تروریستی را گوشزد کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس تعداد جان باختگان نیروهای کرد سوریه در حمله داعش به زندان صناعه را بیش از یکصد و بیست نفر عنوان کرده است. مقامات کرد سوریه میگویند علت این حملات کاهش حمایت جامعه بین المللی از نیروهای آنها در مبارزه با داعش است.

هوال کورتای، مسئول یگان کماندویی که با داعش در داخل این زندان مقابله‌ کرده، به آسوشیتدپرس گفت: علت اصلی اینکه هسته های داعش قدرتمندتر و جسور شده‌اند سکوت جامعه بین الملل و کاهش حمایت آنها از ما در مبارزه با تروریسم است. او تاکید کرد ما منابع محدود برای مبارزه با آنها در اختیار داریم که برای این جنگ کافی نیست.

دارین خلیفه، کارشناس مسائل سوریه نیز مبارزه کردها و موفقیت نیروهای دموکراتیک سوریه در مبارزه با داعش را قابل توجه دانست. با این حال وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس به دو عامل اصلی ادامه حملات داعش و آسیب پذیری نیروهای دموکراتیک سوریه اشاره کرده است. او بر این باور است جامعه بین الملل به اندازه کافی از نیروهای دموکراتیک سوریه در مقابله با داعش حمایت نمی کند. از طرفی دیگر حملات مداوم ترکیه و نیروهای شورشی وابسته به آن به نیروهای کرد سوریه، مانع از تمرکز این نیرو بر مبارزه با داعش می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با اشاره به اینکه همچنان حدود ده هزار نیروی داعشی در زندان‌های تحت کنترل کردها وجود دارند و بیش از ۴۰ هزار تن از خانواده های وابسته به داعش نیز در کمپ‌های تحت کنترل کردها هستند، تاکید کرده است این مسئله پایان دادن به حضور داعش در این مناطق را غیر ممکن می کند.

کد خبر 26804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha