تاکید جو‌ بایدن بر نقش نیروهای کرد سوریه در کشتن سرکرده داعش

سرویس جهان- رئیس جمهور آمریکا می گوید نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها نقشی اساسی در عملیات ترور رهبر داعش در سوریه داشته‌اند

به گزارش کردپرس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی پس از اعلام عملیات کشتن دومین رهبر داعش در سوریه از سوی نیروهای ویژه این کشور، از نقش داشتن نیروهای دموکراتیک سوریه در این عملیات خبر داد.

جو بایدن گفت نیروهای دموکراتیک سوریه نقش اساسی در این عملیات داشته و به ما در انجام آن کمک کردند.

او بر ادامه همکاری آمریکا با نیروهای همپیمان این کشور در عراق و سوریه که از آنها به عنوان متحد نزدیک نام برد، تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما به همکاری با متحدان و شرکای نزدیک خود شامل نیروهای دموکراتیک سوریه، نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیشمرگ ادامه می دهیم. این همکاری به منظور ادامه فشار بر داعش و محافظت از سرزمین مان است.

کاخ سفید و پنتاگون روز پنجشنبه در بیانیه هایی، از کشته شدن ابو ابراهیم القُرشی به عنوان رهبر داعش پس از ابوبکر البغدادی رهبر خودخوانده داعش، طی عملیاتی در استان ادلب، در شمال غرب سوریه خبر دادند.

جان کری، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در جمع خبرنگاران، از کمک نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها به نیروهای آمریکا در این عملیات خبر داد اما گفت فقط نیروهای آمریکایی در مرحله اجرای عملیات مشارکت داشته‌اند.

کد خبر 26766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha