بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در کردستان برگزار می‌شود

سرویس کردستان - رئیس حوزه هنری کردستان گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و در ایام دهه مبارک فجر امسال، بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در استان برگزار می‌شود.

به گزارش کرد پرس، امین مرادی گفت: این تعداد برنامه‌ از سوی کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ برنامه از این تعداد توسط حوزه هنری استان برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: اکران همزمان فیلم های چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در پردیس سینمایی بهمن سنندج، برگزاری سومین جشنواره استانی تئاتر وتار، برگزاری شب خاطره شهید افشاریان و بزرگداشت زنده یاد علی اکبر فریدونی در بیجار از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر کردستان، افزود: مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی جام گلگون در پردیس سینمایی بهمن سنندج، برگزاری چندین نمایشگاه تجسمی در شهرهای مختلف استان، برگزاری همزمان سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در سنندج، مراسم عطر افشانی گلزار شهدا و حۻور هنرمندان استان در برنامه مهمانی لاله‌ها از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

مرادی ادامه داد: برگزاری جشنواره استانی کاریکاتور با عنوان «استکبار ستیزی» توسط خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری، آذین بندی ادارات، برگزاری نمایشگاه خیابانی عکس و نقاشی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با هنرمندان، برگزاری ورک شاپ های هنری وفرهنگی با موضوع انقلاب، برگزاری نمایشگاه آثار و محصولات فرهنگی و هنری در سنندج، اکران نیم بهای فیلم های اکران شده در پردیس های سینمایی بهمن سنندج، مهر سقز و آزادی بیجار از دیگر برنامه‌ها است.

وی یادآور شد: برگزاری اردوهای علمی دانشجویی توسط دانشگاه‌های استان، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در سطح مدارس، برگزاری جشن بزرگ انقلاب، دیدار فعالان فرهنگی و هنری با نماینده معزز ولی فقیه و برگزاری محفل های قرآنی از دیگر برنامه های این ایام توسط دستگاه‌های فرهنگی و هنری است.

رئیس حوزه هنری کردستان بیان کرد: رونمایی از محصولات فرهنگی و هنری تولید شده و حضور پنج گروه نمایشی از استان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش های صحنه ای و خیابانی از دیگربرنامه‌های دهه فجر استان است.

مرادی به تاثیرگذاری زبان هنر در انتقال پیام و ارزش های انقلاب اشاره کرد و گفت: به خاطر تاثیرگذاری و ماندگاری در ذهن مخاطب، تولید آثار نقاشی، گرافیک، موشن گرافی و کلیپ برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در صدا وسیمای مرکز کردستان در دستور کار قرارگرفته است و این فرصت مناسبی است تا خدمات وسیع و گسترده نظام در چهار دهه از پیروزی انقلاب در کردستان با زبان هنر به نمایش گذاشته شود.

وی اظهار کرد: دشمنان به دنبال ایجاد یاس و دو دستگی در بین نظام و مردم هستند و این ایام و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن که با حضور آحاد مردم از جمله هنرمندان برگزار خواهد شد این تلاش مذبوحانه دشمنان همچون دیگر توطئه های برنامه ریزی شده قبلی که منجر به شکست آنان شده با وحدت و یکپارچگی مردم به رویایی باطل برای آنان تبدیل می شود.

کد خبر 26603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha