آزادسازی عفرین و مناطق اشغالی اولویت ماست

سرویس سوریه-اداره خودگردان اعلام کرد:پروژه ما بدون آزادسازی عفرین و بقیه مناطق اشغالی کامل و موفق نیست.

به گزارش کُررپرس، روز گذشته اداره خودمختار کُردستان سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پروژه دموکراتیک شمال و‌شرق سوریه بدون «آزادسازی» عفرین و سایر مناطق «اشغالی» کامل و موفق نیست.

این موضوع در بیانیه ای که توسط این اداره در صفحه رسمی فیس بوک خود به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس کانتون عفرین منتشر گردید، بیان شد.

در بیست و نهم ژانویه ۲۰۱۴، چند روز پس از اعلام تشکیل اداره خودمختار در کانتون های جزیره و کوبانی، تشکیل اداره خودمختار در کانتون عفرین اعلام شد.

اداره خودمختار در بیانیه خود به ضرورت بازگشت آوارگان عفرین به منطقه خود اشاره کرد و یاداور شد که اولویت ما آزادسازی عفرین و مناطق اشغالی است.

در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸، نیروهای ترکیه با همراهی گروه های مخالف مسلح وفادار به خود، به بهانه بیرون راندن گروه های "تروریستی" و حفظ امنیت ملی، حمله زمینی و هوایی به عفرین را آغاز کردند.

ترکیه با بمباران توپخانه ای و هوایی و حمله زمینی با مقاوپت ۵۸ روزه‌ای روبرو گردید.بر اساس آنچه توسط سازمان های حقوق بشر و مراکز فعال در شمال شرق سوریه مستند کرده‌اند، در این‌حملات ۴۹۸ غیرنظامی کشته و بیش از ۶۹۶ نفر دیگر از جمله ۳۰۳ کودک و ۲۱۳ زن زخمی شدند.

بر اساس آمار اداره خودمختار عفرین که در حال حاضر در حومه شمالی حلب فعالیت می کنند، تهاجم ترکیه همچنین منجر به آواره شدن بیش از ۳۰۰ هزار غیرنظامی از این منطقه شد.

اداره خودمختار در بیانیه خود اضافه کرد که حمله به عفرین به دلیل این واقعیت بود که این منطقه نمونه ای بود که واقعیت اداره خودمختار را تجسم می بخشید.اگرچه چهار سال از تسلط ترکیه بر عفرین می گذرد، اما موضوع عفرین و بازگشت امن آوارگان همچنان خارج از دستور کار دولت سوریه و کشورهای مرتبط با موضوع سوریه است.

دولت سوریه با توجه به عدم ارائه هرگونه پیشنهاد جدید برای راه حل سیاسی در سوریه و عدم مداخله بین المللی، موضوع «اشغال» عفرین را نادیده می گیرد و آن را موضوع سوریه نمی داند و آن را در اولویت های خود قرار نمی دهد.

کد خبر 26446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha