وزیر جهاد کشاورزی دو طرح کشاورزی بوکان و میاندوآب را افتتاح کرد

سرویس آذربایجان غربی- با حضور وزیر جهاد کشاورزی گلخانه هیدروپونیک در بوکان و مزرعه پرورش آرتمیا در میاندوآب به بهره برداری رسید.

به گزارش کردپرس، ۱۳۱ طرح عمرانی، تولیدی، تحقیقاتی و کشاورزی در آذربایجان‌غربی همزمان با سفر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به استان در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرحها ۴۴۵ میلیارد ریال هزینه شده و میزان اشتغال آنها نیز ۴۹۴ نفر است. که مهمترین این طرح‌ها شامل طرح پرورش آرتمیا در استخر الگویی در میاندوآب و روستای فسندوز، انواع سیستم های آبیاری نوین به تعداد ۱۲۳ طرح، گلخانه‌های هیدروپونیک سبزی و صیفی در شهرستان بوکان است.

گلخانه هیدروپونیک با پوشش پلاستیکی واقع در اراضی روستای قازلیان بوکان با حضور «خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی، بصورت ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

پروژه مزرعه پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی مجتمع شیلات "دشت فسندوز" میاندوآب نیز در دشت فسندوز میاندوآب در سطح ۲۵ هکتار و مساحت مفید ۱۸ هکتار با هدف تولید ۱.۸ تن سیست آرتمیا و ۱۸ تن بیومس آرتمیا اجرا و به بهره برداری رسید.

از این پروژه برای ۱۸ نفر بصورت مستقیم اشتغال زایی می شود که هر کیلوگرم سیست آرتمیا ۵۰ الی ۱۰۰ دلار و هر کیلو بیومس آرتمیا ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان ارزش دارد.

این پروژه از طریق ماده ۲۷ و به روش BOT به سرمایه گذار واگذار شده و برای احداث آن ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.این مزرعه یکی از واحد های مجتمع ۲ هزار هکتاری پرورش آرتمیای دشت فسندوز میاندوآب بوده که از این پس بحث پرورش آرتمیا در استخر های خاکی عملا وارد فاز اجرا شده و امید است با شروع فصل جدید پرورش یعنی اول اسفند ماه سال جاری، سطح مزارع پرورشی به ۲۰۰ هکتار برسد.

کد خبر 2620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha