انتقاد نماینده بوکان در مجلس از بی عدالتی ستاد احیای دریاچه ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد آب سد شهید کاظمی این شهرستان، که باید برای کشاورزی، شرب و صنعت استان آذربایجان غربی مصرف شود، به سمت استان آذربایجان شرقی می رود.

به گزارش کردپرس، به نقل از خانه ملت؛ انور حبیب زاده گفت: این درحالی است که ستاد احیای دریاچه ارومیه متاسفانه آب را بر روی کشاورزی، صنعت و شرب استان آذربایجان غربی بسته ولی برای استان آذربایجان شرقی این روند به صورت کامل باز است که این نشان‌دهنده بی عدالتی در توزیع آب در این منطقه است.

او افزود: سد سیمینه رود در دوره هفتم مجلس کلنگ‌زنی شد و حدود ۲۵درصد از کار سد انجام شده اما ساخت آن متوقف شده در حالی که این سد در زمینه رونق کشاورزی، صنعت و گردشگری تاثیرات خوبی خواهد داشت و راکد ماندن فعالیت در این سد، مشکل ساز شده است.

نماینده بوکان در مجلس با بیان اینکه آب را بر روی کشاورزان بوکانی بسته اند، ادامه داد: این در حالی است که پروژه آبیاری تحت فشار دشت رحیم خان به علت عدم تخصیص آب به مرحله بهره برداری نرسیده است و آب سد شهید کاظمی از بیخ گوش کشاورزان این دشت به آذربایجان شرقی منتقل می شود.

حبیب زاده تصریح کرد: وسعت زمینهای کشاورزی آذربایجان شرقی و محصولات این زمینها که با آب سد شهید کاظمی آبیاری می شود با وضعیت کشاورزی در بوکان قابل مقایسه نیست.

کد خبر 2619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha