ائتلاف بین‌المللی، دست داشتن در حمله به البوکمال را رد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - فرماندهان آمریکایی ائتلاف بین المللی به دولت عراق اطلاع دادند که ائتلاف در حمله هوایی اخیر به مناطق نزدیک مرز مشترک با سوریه دست نداشته است.

به گزارش کردپرس، یک منبع دولتی شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد که ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا بمباران منطقه مرزی البوکمال در استان دیرالزور در شرق سوریه را تکذیب کرده است.

به گفته منبع مذکور که نام وی فاش نشده، فرماندهان نظامی آمریکایی در ائتلاف بین المللی ضد داعش به اطلاع دولت عراق رساندند که حمله هوایی شامگاه چهارشنبه به مناطق نزدیک شهر مرزی البوکمال، کار ائتلاف نبوده و هیچ گونه ارتباطی با آن ندارد.

این در حالی است که پیشتر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از حمله هوایی به منطقع واقع در جنوب شرق البوکمال خبر داده و تلویزیون دولتی این کشور نیز اعلام کرده بود که یک حمله هوایی به نزدیکی یک ایست بازرسی در مرز مشترک با عراق انجام شده با این حال تنها خسارت مادی به دنبال داشته است.

با این حال برخی رسانه های خبری عراق و جهان عرب به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که حمله هوایی ناشناس به منطقه البوکمال، مواضع گروه های وابسته به حشد الشعبی را هدف قرار داده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه به عنوان یک نهاد مستقل مخالف نظام حاکم در این کشور نیز به نقل از منابع خود مدعی شده بود که سه هواپیما، شامگاه چهارشنبه پایگاه های متعلق به گروه های حشد الشعبی در منطقه الحسبان در جنوب شهر البوکمال را بمباران کردند و به دنبال آن نیز صدای دست کم 10 انفجار در این منطقه شنیده شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه در این باره همچنین ادعا کرد که در نتیجه بمباران پایگاه های مذکور، دست کم 26 نیروی حشد الشعبی جان خود را از دست دادند و بیش از 15 نیروی دیگر نیز زخمی شدند به همین دلیل نیز خودروهای اورژانس متعلق به حشد، از شهر مرزی القائم در استان الانبار در غرب عراق وارد خاک سوریه شدند تا از طریق گذرگاه مشترک با شهر البوكمال، اجساد کشته ها و زخمی ها را به عراق منتقل کنند.

با این حال، مرکز مستشاری نظامی ایران در سوریه امروز خبرهای حاکی از کشته شدن 26 نفر در حمله هوایی به البوکمال را تکذیب کرده و خاطر نشان ساخت که این حمله تلفات جانی نداشته است.

کد خبر 256359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha