«عباس سنتی» شهردار قروه شد

سرویس کردستان- پس از اتفاقات اخیر در شهرداری قروه با 6 رأی موافق شورا "عباس سنتی " به عنوان شهردار قروه انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس, پس از جریانات اتفاق افتاده در شهرداری قروه که منجر به بازداشت شهردار و تعدادی از پرسنل شد و سپس سرپرست انتخاب گردید، اعضای شورای شهر شامگاه شنبه در نشستی 4 ساعته برای انتصاب شهردار جدید اقدام کردند.

هرچند باز هم مثل همیشه 6 نفر از اعضا به غیر از «پرستو شکری» نه تنها با تأخیر آمدند بلکه مخالف حضور خبرنگار و شفافیت بودند و حتی نسبت به ماندن خبرنگار کردپرس در سالن انتظار شورا هم معترض شدند، اما بالأخره با بحث فراوان سر بودن یا نبودن خبرنگار، نشست شورا پشت درهای بسته با یک ساعت تأخیر برگزار شد.

نشستی که در اواسط آن قبل از انجام رأی گیری «پرستو شکری» به نشانه اعتراض جلسه شورا را ترک کرد و در غیب او رأی گیری با 6 اعضای دیگر ادامه یافت.

شورای شهر در حالی از بین سه گزینه برای شهرداری اقدام به انتخاب «عباس سنتی» کردند که معلوم نشد «پرستو شکری» به عنوان معترض چرا نشست شورا را ترک کرد و اعضای دیگر هم در این زمینه پاسخ های ضد و نقیضی را ارائه دادند!

در این نشست با 6 رأی موافق «عباس سنتی» به عنوان شهردار قروه انتخاب شد. او متولد سال 61 و دانشجوی دکترای «مدیریت و منابع انسانی» است. «سنتی» اهل شهر دلبران و سابقه کاندیداتوری نمایندگی مجلس، عضویت در شورای دوره چهارم دلبران، شهردار دلبران را در کارنامه کاری خود دارد و در حال حاضر هم کارمند دادگستری کردستان است.

او علاوه بر فعالیت های فوق استاد دانشگاه بوده و در فعالیت های فرهنگی و ادبی هم نقش داشته است. «سنتی» همچنین دبیر جشنواره های فرهنگی ملی و استانی بوده و دارای چندین مقاله ملی و بین المللی است.

این شهردار منتخب شورای شهر در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اصل کار خود را در پایه «شفافیت سازی و جلت اعتماد عمومی» دانست و گفت که تلاش می شود تا کمبودهای گذشته در تمامی حوزه ها جبران شود.

گفتنی است «عباس سنتی» خود اهل رسانه بوده و فعالیت های خبری بسیاری را هم داشته است.

شاخص های انتخاب شهردار

رئیس شورای شهر قروه در پایان نشست در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت که باتوجه به وضعیت پیش آمده در شهرداری و اینکه اعتماد مردم از دست رفته، حساسیت های لازم برای انتخاب شهردار را لحاظ کردیم.

به گفته «حسین احمدی» پاک دست بودن، سابقه کار مفید داشتن در امور مدیریت و توانایی کنترل محیط کار از جمعه معیارهای لازم برای انتخاب شهردار بود که توسط شورا در نظر گرفته شد.

او به علت ترک جلسه یکی از اعضای شورا در بین سخنان خود اشاره داشت و افزود که به هر حال اختلاف نظر در همه مسایل وجود دارد و این طبیعی است که بین اعضای شورا این موارد وجود داشته باشد./

کد خبر 255297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha