12 توصیه صدر به معترضان عراقی از جمله اعلام برائت از آمریکا و عدم دشمنی با همسایگان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر جریان صدر عراق به معترضان عراقی توصیه کرد که توهین کنندگان را از خود دور سازند، از آمریکا اعلام برائت کنند و از اعلام دشمنی با همه کشورهای همسایه دست بکشند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر شامگاه امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، به معترضان عراقی 12 توصیه کرد از جمله این که اعتراضات خود را مسالمت آمیز باقی بگذارند، توهین کنندگان را از آن بیرون برانند، راه های ارتباطی را مسدود نکنند، فعالیت مدارس را از سر گیرند و به دارایی های عمومی و خصوصی نیز آسیب نرساند.

در بیانیه صدر در این باره آمده است: اصلاحات مردمی یک مسئله ضروری است به ویژه آن که تا این لحظه بیشتر سیاستمداران به رویکرد خود ادامه می دهند؛ با این حال آن چه که امروز به آن اهمیت می دهم همان اعتبار و آبروی انقلابیون ملی گرا است به ویژه آن که فساد با فساد دیگری دور نمی شود.

رهبر جریان صدر در ادامه بیانیه خود آورده است: مهم ترین مسئله منحرف نشدن انقلاب از سوی برخی عوامل نفوذی است که دارای دستور العمل های خارجی مشکوک هستند، به همین دلیل نیز موارد ذیل را توصیه می کنم:

1 - حفاظت از مسالمت آمیز بودن (اعتراضات) که این مسئله تنها به معنای عدم حمل سلاح نیست.

2 - اخراج توهین کنندگان به صورت فوری و علنی چرا که باقی گذاشتن آنها تحت هر عنوان یا بهانه ای باعث همگانی شدن شرارت خواهد شد.

3 - عدم آسیب رساندن به دارایی های عمومی و خصوصی.

4 - مسدود نکردن راه ها به هیچ وجه چرا که در این کار، به منافع عمومی شهر آسیب می رسد در حالی که تنها زیان بسیار اندکی به مفسدان وارد می کند.

5 - از سر گرفتن فعالیت در همه مدارس عراق به صورت فوری از جمله در ناصریه (مرکز استان ذی قار در جنوب این کشور).

6 - اعلام برائت از (آمریکای) اشغالگر به صورت فوری، صریح، آشکار و بدون شک و تردید تا این پیام رسانده شود که انقلاب ما کاملا عراقی است و از خارج اداره نمی شود.

7 - اعلام دشمنی با همه کشورهای همسایه به این صورت، یک مسئله غیر قابل قبول است؛ با وجود این که من و شما با آنها (در مورد) بسیاری از رفتارها و سیاست هایشان با عراق اختلاف نظر داریم، با این حال دشمنی با همه همسایگان به نفع کشورمان نیست بلکه ما نیازمند فعالیت سیاسی سالم برای تعامل با آنها هستیم به گونه ای که برای عراق، حاکمیت و استقلال در تصمیم گیری خود را حفظ کند.

8 - نفوذ آشکاری از سوی برخی طرف های سیاسی فاسد به تحصن ها وجود دارد بنا بر این باید بی درنگ به این مسئله پایان داد.

9 - تخلف های قانونی و اجتماعی به معنای آزادی نیست بلکه باید همه توهین کنندگان در این زمینه بیرون رانده شوند.

10 - برای خود و شما نمی پسندیم که انقلاب از سوی یک گروه دارای رویکردهای مشکوک و فاقد خرد و تجربه مدیریت شود.

11 - انقلاب در زمینه اصلاحات به خوبی پیش رفته و این مسئله باقی مانده که رئیس جمهوری در سریع ترین زمان ممکن یک شخصیت غیر جنجال برانگیز و غیر خصمانه را برای تصدی منصب نخست وزیری مامور کند تا طرح های خارجی پلید ناکام بمانند.

12 - در آخر نیز راضی نیستم عکس های من در تظاهرات شما بلند شود، همچنین راضی نیستم که برای من شعار سر داده شود با این حال عکس این مسئله مرا ناراحت نمی کند؛ بلکه بیشترین چیزی که باعث ناراحتی من شده این است که برخی از شما تلاش کردید جبهه مردمی را دو دسته کنید؛ بنا بر این به این کار ادامه ندهید خدا شما را رحمت کند.

صدر در پایان این بیانیه نیز خود را دوستدار اصلاحات معرفی کرده و گفته است: اگر این مسئله محقق شد، منصفانه است که از انقلاب پشتیبانی شود بلکه تمام ملت و نه تنها من، آن را تایید کند چرا که من طی همه سال های گذشته کاری را انجام دادم که وجدانم، دینم، اخلاقم و تربیتم بر من دیکته می کند؛ با این حال در صورت عدم تحقق این مسئله، من به عنوان یک شهروند عراقی اعلام خواهم کرد که انقلاب منحرف شده یا ربوده شده است، والسلام.

کد خبر 252550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha