طرح‌های بوم‌گردی در روستا‌های هدف گردشگری قروه حمایت می‌شود

سرویس کردستان - مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قروه گفت: از طرح‌های بومگردی در روستا‌های هدف گردشگری این شهرستان، استقبال و حمایت می‌شود.

به گزارش کرد پرس، محمد مرادی گفت: شهرستان قروه با داشتن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان، ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.

وی افزود: چهار روستای هدف گردشگری در قروه شناسایی شده‌اند که می‌طلبد در راستای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این روستاها گام‌های موثری برداشته شود.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قروه اظهار کرد: روستای باباگرگر از جمه روستاهای هدف گردشگری این شهرستان است که به دلیل وجود امامزاده و وجود آب معدنی و فضای تفریحی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی برای اجرای طرح‌های بوم‌گردی دارد.

مرادی با بیان اینکه روستای باباگرگر می‌تواند به پایلوت بوم‌گردی شهرستان تبدیل شود، ادامه داد: لازم است با تبلیغات مناسب به ویژه در فضای مجازی، گردشگران را به بازدید از این روستا تشویق کنیم تا به تبع آن سرمایه‌گذاران هم به این بخش جذب شوند.

وی یادآور شد: رعایت نکات زیست‌محیطی، در کنار معرفی صنایع‌دستی، آداب و رسوم، غذاهای سنتی و سبک زندگی بومی و محلی از جمله اهداف ما در طرح‌های بوم‌گردی است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قروه بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب بتوان برای توسعه همه جانبه در این بخش، گام برداشت.

کد خبر 25052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha