همکاری ترکیه و اربیل در قطع ارتباط کامل منطقه عملیاتی شمال عراق

سرویس جهان- خبرنگار شبکه پی بی اس آمریکا که از منطقه شمال عراق بازدید کرده، از محاصره کامل منطقه تحت کنترل پ.ک.ک توسط ترکیه و نیروهای دولت اقلیم کردستان خبر داده است.

به گزارش کردپرس، سیمونا فولتن، خبرنگار شبکه پی بی اس آمریکا پس از تهیه گزارشی درباره وضعیت منظقه شمال عراق بعد از عملیات چند ماه اخیر ترکیه علیه پ.ک.ک، از کنترل شدید عبور و مرور در این منطقه توسط نیروهای وابسته به دولت اقلیم کردستان و ارتش ترکیه خبر داده است.

این خبرنگار شبکه آمریکایی پی بی اس، در رشته توییت هایی از ایجاد محدودیت شدید تردد در مناطق عملیاتی شمال عراق موسوم به «منطقه قرمز» حتی برای ساکنان اصلی این منطقه از سوی ترکیه و اقلیم کردستان خبر داده است. او یکی از دلایل عدم اطلاع رسانی در مورد این مسئله را مشغول شدن رسانه های عراقی به مسائل و مشکلات فراوان این کشور و منطقه دانسته است.

فولتن از خالی از سکنه شدن روستاهای زیادی در منطقه شمال اقلیم کردستان و ایجاد پست های دیده بانی توسط ارتش ترکیه در نزدیکی این روستاها خبر داده و گفته است هم ارتش ترکیه و هم نیروهای وابسته به اقلیم کردستان اجازه ورود به این منطقه را به کسی نمی دهند.

او برای مثال اشاره کرده که از مجموع 26 روستای منطقه درکار، 24 روستا کاملا تخلیه شده و امکان بازگشت ساکنان آن وجود ندارد زیرا تعدادی از شهروندان این منطقه بر اثر بمباران های ترکیه جان خود را از دست داده و یا زخمی شده اند. مزارع و باغات نیز به حال خود رها شده اند.

خبرنگار پی بی اس از ساکنان اصلی منطقه نقل کرده است که نیروهای ترکیه از بازگشت ساکنان روستاها به شدت جلوگیری می کنند و در صورت نزدیک شدن افراد به روستاها با شلیک تیر اخطار نیروهای ترکیه مواجه می شوند.

فولتن تاکید کرده است نیروهای وابسته به دولت اقلیم کردستان در تکمیل محاصره این مناطق و جلوگیری از تردد افراد نقش دارند.

از نظر او، نیروهای وابسته به حزب حاکم دموکرات کردستان عراق در مقابله با پ.ک.ک نیز با ترکیه همراهی می کنند و با ایجاد مقرهایی در ارتفاعات مانع تردد نیروهای پ.ک.ک شده اند.

کد خبر 24572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha