شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی چراغ راه همگان است

سرویس کردستان - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: قلم از توصیف سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی عاجز و زبان ما نیز الکن است، شهید بزرگواری که رهبر معظم انقلاب برایشان تعبیر «رفیق ما» را بکار بردند.

به گزارش کرد پرس، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات در همایش بین‌المللی شعر شاخه طوبی یادمان دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در سنندج، گفت: شهید سلیمانی مزد ولایتمداری و عمل خالصانه خود را از خدا گرفت، آنقدر خود را کوچک کرد که خداوند وی را به بالاترین درجات رشد داد.

وی افزود: شاخصه‌های مکتب شهید حاج قاسم چراغ راه همگان است و تاثیری که وی بر روی حیات جهان اسلام داشتند بی بدیل است و امروز این شخصیت بی نظیر جاودانه و محبوب قلوب همه آزادیخواهان جهان شده است.

زبان هنر بهترین ابزار برای ماندگاری نام حاج قاسم سلیمانی است

استاندار کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نماد همه خوبی‌ها، سمبل بسیاری از ارزش‌ها و صفات بزرگ انسانی است و در این برهه زمانی، زبان هنر بهترین ابزار برای ماندگاری نام و شخصیت این شهید بزرگوار است.

اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: این شخصیت با این ویڙگی‌ها در این برهه زمانی اگر با زبان هنر بیان نشود بعید نیست که در آینده ای نه چندان دور به فراموشی سپرده شود و حتی با مکری که ما از منافقان سراغ داریم از این شخصیت بی نظیر، چهره ای کاملا عکس به آیندگان معرفی کنند.

وی یادآور شد: این اهتمام در هنرمندان ما در استان کردستان و همه هنرمندان همزبان ما در سایر کشورها که با ما پیوند ناگسستنی دارند وجود دارد و ما مایه های غنی و ارزشمندی در شخصیت حاج قاسم داریم که می تواند برای سالیان سال دستمایه هنرمندان مان باشد.

استاندار کردستان بیان کرد: آنچه که در کنار این اقدام شایسته (برگزاری این محفل) می بایست به عنوان یک کار مکمل صورت بگیرد توجه جدی به عمق شخصیت حاج قاسم است، یک نگرانی این است که ما در ظواهر این شخصیت باقی بمانیم و به اعماق بسیار پرارزش این فرزند مکتب انقلاب و این یار صدیق رهبر معظم انقلاب دست پیدا نکنیم.

زارعی کوشا گفت: ناگفته های فراوانی از حاج قاسم هنوز باقی است و خیلی از ماها هنوز از رشادت های وی بی اطلاع هستیم، از نوع نگاه وی، اینکه برای دفاع از مظلوم حد و مرز نمی شناخت، هر جا به کمک نیاز بود به یاری مظلومان می شتافت و این نماد و سنبل حقیقت عینی شاگردی است که در مکتب رهبری و امام پرورش یافته است.

در این همایش، شاعرانی از ایران و کشورهای افغانستان و پاکستان از طریق اسکای روم حضور یافته و اشعار و سروده های خود را در وصف سردار دل‌ها برای حاضران قرائت کردند.

احمد شهریار از پاکستان، سید حکیم بینش و سیده کبری حسینی بلخی از افغانستان، نغمه مستشار نظامی دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی و برخی از شاعران مطرح دیگر نیز در این همایش بین المللی به صورت اسکای روم حضور یافتند همچنین تعدادی از شاعران مطرح استان نیز به بیان شخصیت این شهید والا مقام با زبان هنر پرداختند.

کد خبر 24552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha