درخواست برچیده شدن انزوای اجباری علیه اوجالان از دادگاه قانون اساسی ترکیه 

سرویس ترکیه - وکلای عبدالله اوجالان برای به پایان رسیدن انزوای اجباری علیه اوجالان و دیگر زندانیان امرالی به دادگاه قانون اساسی ترکیه مراجعه کردند. 

به گزارش کردپرس، در پی تداوم بی خبری از زندانیان زندان امرالی، وکلای عبدالله اوجالان رهبر زندانی حزب کارگران کردستان (AKP) برای درخواست دیدار با او به دادگاه قانون اساسی ترکیه مراجعه کردند.

به نوشته روژنیوز، اعضای کانون وکلای آسرین، برای درخواست دیدار با اوجالان - که اکنون 9 ماه است از او هیچ گونه خبری در دست نیست - به دادگاه قانون اساسی ترکیه مراجعه کردند. آنها در مراجعه به دادگاه قانون اساسی با اعلام این که از 25 مارس گذشته تا کنون هیچ گونه تماس تلفنی و دیداری با موکلین خود در زندان امرالی نداشته اند، خواستار تجدید نظر این دادگاه در حکم جدید ممنوعیت 6 ماهه دیدار زندانیان امرالی با خانواده ها و وکلایشان شدند.

در درخواست ارائه شده به دادگاه قانون اساسی آمده است: «جان موکلین ما در معرض خطر است. علاوه بر موضوعاتی مانند سن بالا و وضعیت سلامتی، به درازا کشیدن انزوای اجاری سلامت روحی و جسمی آنها را بیش از پیش تهدید می کند. فقدان مکانیسم های نظارت بر وضعیت آنها این خطرات را افزایش می هد. ما بر اساس ماده 17 قانون اساسی (ممنوعیت شکنجه) خواستار به پایان رسیدن انزوای اجباری علیه موکلین خود هستیم تا بتوانند با خانواده های خود دیدار کنند.»

کد خبر 24477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha