کاظمی: از بین کابینه های پس از سقوط رژیم صدام، ما بهترین روابط را با اقلیم کردستان داشتیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق روابط دولتش با اقلیم کردستان را "بهترین" رابطه در مقایسه با سایر کابینه های پس از سقوط رژیم صدام در سال 2003 تاکنون دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، مصطفی کاظمی در نشست هیأت وزیران عراق در این باره گفت: یک سال و نیم از عمر این کابینه در میان چالش های بزرگ گذشت و ما توانستیم با موفقیت آنها پشت سر بگذاریم که البته برخی از آنها نیازمند زمان بیشتری است.

کاظمی افزود: همه دستاوردهای این کابینه با همکاری کلیه وزرا و همچنین ملت شریف عراق و بردباری اش در شرایط ویژه کنونی بوده است و ما به دستاوردهایمان افتخار و آنها را حفظ خواهیم کرد.

نخست وزیر عراق افزود: در زمینه روابط خارجی نیز موفق بوده ایم و توانستیم در طول مدت کوتاهی، بخش زیادی از جایگاه منطقه ای، بین المللی، عربی و اسلامی عراق را بازیابیم و روابطمان را با طرف های مختلف بهبود ببخشیم و چندین نشست با حضور کشورهای دوست و برادر و همسایه در عراق برگزار کردم.

کاظمی همچنین گفت: روابط ما با اقلیم کردستان در کابینه فعلی، از همه کابینه های عراق پس از سقوط صدام در سال 2003 بهتر بوده است و ما به این رابطه افتخار می کنیم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: تنش ها اندک بوده است و ما اجتهادهای بسیاری داشته ایم و به لطف خدا از طریق گفتگو و اعتمادسازی توانستیم دوره روابط پرتنش را به بهترین شیوه پشت سر بگذاریم.

کد خبر 24411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha